onsdag 15. oktober 2008

Vinteren nærmer seg

I morgen har Cathrine eksamen i anatomi. Derfor skal vi i dag møtes klokken 17.00, spise et deilig måltid på cyclo som er en vietnamesisk resturant. Så skal vi mote oss opp til å se fritt vilt 2, visst hun ikke da klarer å glemme eksamen litt under filmen,  så er det noe alvorlig galt. Så skal vi etter vi er skjelvne av skrekk ta et glass vin eller to. 

Dette gjorde vi også dagen før jeg hadde PT eksamen (praktisk/teoretisk) og det var virkelig deilig å gjøre noe annet enn å sitte i bøkene. Det å ikke lese dagen før eksamen er det beste tipset jeg noen gang har fått. Da får ting tid til å synke inn og man klarer å slappe av litt. Det var iallefall kanonbra for meg, så jeg tror nok det blir bra for Cathrine også:) Håper iallefall det. 

Nå nærmer vinteren seg med stormskritt, og Amalie må innrømme at hun ikke er helt forberedt. Jeg liker høsten, for den er koselig, men vinteren er jeg ikke så begeistret for. Hadde jeg vært nordpå hadde det vært annerledes. Vinteren nordpå er idyll. Her får man visst man er heldig 2 dager med snø. Gresset er aldri så grønt som om vinteren, og det forstår jeg jo, de får jo så mye vann og fukt de bare kan orke. Men her er det regn, fukt og kjølig om vinteren. I fjor kjøpte jeg meg upraktiske vintersko som var litt foring i, men intet vannavstøtende. Jeg har støvler men jeg som liker å gå i skørt og kjoler klarer ikke se meg selv i speilet med støvlene på. Se for deg dette: du står i speilet, sminken er bra, kjolen er fin, du føler deg fin og så ser du ned på beina og da ser det ut som du skal ut å leite etter sjøstjerner i fjæra. Nei takk. Så i dag skal jeg gå å se om jeg finner noen sko som kan bevare tærne mine fra å fryse ihjæl, samt en sko som ikke suger til seg vann som en tørst plante. Utfordring. Gøy. 

Håper dere får en fin dag. Senere kommer nok en anmeldelse av filmen fritt villt 2! 

Ingen kommentarer: