tirsdag 28. oktober 2008

Jeg er en engel

I går kveld satt jeg til klokken rundt 24.00 med skriving av logg og diverse skolearbeid. Da jeg gikk og la meg hadde jeg så masse skolearbeid i tankene at det var vanskelig å få sove. Da klokka ringte var jeg så borte at jeg skjønte ikke hvordan det praktisk kunne vært mulig å stå opp, men jeg kom meg opp. 

Da jeg kom i praksis viste det seg at pasienten jeg skulle gå gjennom sammen med min lærer Hilde ikke var der lengre, jeg hadde lest alt om diagnosene og alle 10 medisinene hun brukte, slik at jeg følte meg godt forbere
dt. Så jeg måtte bare finne meg en annen case å gå gjennom. Jeg følte jeg fikk sånn høvelig kontroll på det. Pulsen var enorm da Hilde kom inn. Ikke for at hun er så vanvittig skummel, men hun krever mye og kan mye selv så litt prestasjonsangst hadde jeg. Men etter jeg hadde gitt henne en rapport om pasienten gikk vi inn og jeg gjorde mine observasjoner og snakket med pasienten, og like før vi forlot rommet tok pasienten meg i hånden og sa jeg var en engel! haha kanonsøtt! Fikk gode tilbakemeldinger av læreren min, noen ting jeg må øve mer på, men Hilde var fornøyd:) Så nå har jeg fått en liten pekepinn på hva jeg skal ha fokus på videre:) 

Nå har jeg kommet vel hjem, fått i meg en deilig porsjon med fiskesuppe og litt ekstra gulerøtter i, mer fancy ble det altså ikke, men godt var det. Så takk for tipset Mariann angående fiskesuppe! Det er jeg rett å slett ikke flink til å huske å lage. 





Nå skal jeg slappe av en times tid og så skal jeg fortsette videre med skolearbeidet.  Hurra for meg. Har halvtidsevaluering i morgen, og da må jeg ha en logg til, v
isst ikke stryker jeg, så skal skrive om de observasjonene jeg gjorde i dag. Og etter morgendagen har jeg bare 3 logger igjen! DEILIG! 

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fiskesuppa er best med potet og fisk i, da metter den også bedre :)

Forresten: skal vi ha lov til å drikke 0,5 liter lightbrus i helga???

Marthe sa...

mm, nettopp:P oi, seriøst mye skolearbeid du har.. det er alltid koselig å få slike tilbakemeldinger^_^ det som gjør at dagene er gjennomkommelige!

15 gram potetgull eller 20 druer? gå inn på side2.no å sjekk hva det står om fett i potetgull, står også fettiinnhold i andre matvarer:)