torsdag 23. oktober 2008

Studenter må studere

God morgen godtfolk! 

Nå sitter jeg her i deilige og behagelige klær, med frokosten min og har sittet nå å lest litt, skal fortsette om litt, men en liten pause en gang i blant må man vel unne seg? Ja det må man. I dag skal jeg også på seinvakt. I går var det en veldig kjekk arbeidssdag, gikk sammen med en nyutdannet sykepleier, Sveinung. Han kunne mye og lærte meg mye, og han lot meg gjøre masse gøye ting, som stikking. En gang ble jeg så paff! Som regel når vi skal administrere en injeksjon (sprøyte) skal sykepleier stå å se på, visst man ikke får beskjed om at man kan gjøre det selv, og plutselig sa han "ja bare gi den pasienten den sprøyten, nå har jeg sett to ganger, da kan du gjøre det" og så gikk han for å gjøre noe annet. E stod der som et stort spørsmålstegn i sikkert 10 sekund og bare stirret på sprøyten som stod i hånden min. "hørte jeg riktig?" ja gjorde nok det. Så jeg satte sprøyten der den skulle settes, kastet den i en gul boks, og dæven da følte jeg meg stolt! Hadde jeg vært alene i rommet hadde jeg sikkert tatt en form for seiersdans:p  Men om halvannet år forventes det faktisk at man skal gjøre det uten tilsyn, så er god trening å øve på å gjøre ting alene. 

Nå sitter jeg og skal lese enda mer om hjerteinfarkt siden jeg har veiledningsdag på fredag, men kan hende den blir utsatt, for jeg fikk brev i går om at jeg hadde fått time til gastroskopi fredag, så visst lærer ikke syns det er greit å utsette så må jeg faktisk bare ombestille, noe som er litt dumt siden jeg har ventet i 6 mnd på den undersøkelsen! Men men, skal uansett forberede meg like godt som om jeg skal ha den på fredag. 



Her er min frokost. Det er en smoothie laget med biola med jordbærsmak, litt vaniljeyoghurt, en halv appelsin og noen fryste jordbær. Kjempegod! Den andre koppen er det grønn te i, den smaker faktisk litt kanel, så den gjør at jeg ikke springer i skapet og henter sjokoladen. Den skal visst sette fart på forbrenningen i tillegg. Kjøpt på helsekostbutikken borti gata her:):)


.

 Her i sitter jeg faktisk i skrivende stund å arbeider


Ingen kommentarer: