søndag 5. oktober 2008

En av bergens stoltheter

I dag klokken 7.15 ringte klokken, planen var å stå opp men klarte faktisk ikke kave meg opp før klokken var nærmere 8.00, men de 45 minuttene ekstra er faktisk de beste! Avtalen var å dra opp til Pappa og spise frokost sammen med de før jeg skulle ta med meg Sebastian på akvariet. 

Jeg var til pappa og de klokken 8.30, de var litt forsinket osv, så planen som var å dra til akvariet klokken 10.00 ble noe utsatt, klokken 11.00 var vi der, vel fremme på en av Bergens stoltheter, AKVARIET. 

Det første vi suste opp til var pingvinboden, det tok lang tid før det kom et lite smil fra Sebastian, tror han var noe skeptisk, men etter de ene snublet uti vannet var han solgt. Vi stod lenge og koste oss med å se på de ganske så merkelige pingvinene. De er  vanvittig søte, til tider tror jeg faktisk at jeg koste meg mer enn det Sebastian gjorde. Så gikk vi innendørs, der gikk vi gjennom X antall små akvarier og så på fisk i forskjellige former og størrelser, de fleste bare ufattelig stygge. 








Det morsomte og kuleste var den tropiske avdelingen, de har en vanvittig flott krokodilleutstilling som gjorde intrykk, faen altså jeg er glad jeg ikke bor i Afrika og er avhengig av å gå til vannkanten for å få i meg en skvett vann, de krokodilleøynene som stikker opp av vannet er seriøst skummel, antilopene i ville strøk har min dypeste sympati. Slanger hadde de og i søkk og kav, de fleste ekle, den verste var en som svømte i vannet. Er nok skeptisk til ville dyr oppå land, først i dag har jeg virkelig tenkt over hvor mye ekkelt som befinner seg under! iiiik. Det som fanget Sebastians største interesse var nok silkeapene, de var nydelige søte og de stod helt oppi glasset slik at han fikk peke og le seg stokk ijæl av de! Et morro syn. 








Det var i hele og det store en kjempefin måte å bruke en søndagsformiddag på!




1 kommentar:

Marthe sa...

jeg har faktisk to kompiser som har jobbet på akvariet;P militærtjeneste:P kjempelyst til å dra dit en gang! fine skjørt:D det svarte var nydelig!:D