fredag 24. oktober 2008

Fatso

I dag har jeg og Cathrine sett den nye norske filmen Fatso! Jeg har sett reklamen noen ganger og må virkelig si at forventningene var høye. Siden vi var litt seine med å bestille billetter fikk vi seter på rad to, men midt på så det var igrunn  ganske greie seter. Jeg koste meg med reklamen og noen trailere, helt til ca 10 gutter i alderen mellom 13-16 som satte seg ved siden av oss, nedenfor var det like mange jenter i samme alder, jenter som hadde tatt en god overdose med parfyme, stygg ekkel parfyme som stinket og laget mye kvalme. Allerede før filmen startet flørtet de vilt med å kaste popcorn på hverandre, morro. 

Jeg bestemte meg for å ikke bry meg om guttene og heller bare se på filmen. Allerede helt fra starten av ble det mye "ææsj", "hahahah", "grøss", "gulp" og enda mer "hahahah hehehe" Det var ufattelig mange hærlige scener med mange flotte skildringer av merkelige personer vs de kule. Ellers var det noen scener som rett å slett ble litt for satt på spissen, på den måten at det bare ble ubehagelig. Skal ikke avsløre så mye men den ene scenen da han skulle på date, kunne de spart. 


Negative faktorer ved filmen: 

- Litt for mye fokus på "ehm" når en mann hygger seg med seg selv
- En scene som for noen såre sjeler kunne blitt litt lei seg av
- De kunne skrudd fokuset litt bort fra at han hadde noen kg for mye, og heller fokusert på hvor vanvittig rar han var. 

Positive faktorer ved filmen: 

- Phillip som er kompissen til hovedrollen, er hærlig!
- En munter film, men med mange poeng som gjorde at filmen var ikke bare å drite ut fatsoen
- Ingen typisk slutt, noe som alltid er bra!


Terningkast: 4


1 kommentar:

Marthe sa...

hehe ! jeg har så lyst til å se den!:D æsj, liker ikke slike fjortisser, fan at det går an å være såbarnslige:P