onsdag 15. oktober 2008

Fritt Vilt 2

Etter en deilig middag på cyclo gikk jeg og Cathrine spent til kinoen. Jeg kjøpte popcorn, en kjærlighet på pinne og en pepsi max, ja nå skulle vi kose oss! Jeg knaste i meg popcorn i reklamefilmene og trailerne, for det er jo faktisk bare gøy i kinosalen. Da filmen begynte kjente jeg et snev av anger. Bare for noen dager siden så jeg enern og hadde den tett i minne. 

Etterhvert som filmen kom mer og mer utti skvatt folk så mye at alle faktisk ropte, ja faktisk, ROPTE i kinosalen. Selv om det ikke var så vanvittig skummle ting som skjedde, så var mange scener lagt opp til at man skvatt der man normalt sett ikke forventer å bli redd, sammen med en vanvittig skremmende musikk. Flere ganger hadde jeg jakka forran ansiktet og to fingrer presset mot ørene for å unngå musikken, for lyden er jo faktisk det verste ved skrekkfilmer. Jeg skvatt så vanvittig en gang at jeg pressa jakke inn i øyet mitt, noe som var jævli vondt. 

Da filmen var slutt hadde jeg drukket to slurker av brusen og nærmest ikke rørt popcornet, det var rett å slett ikke mulighet i all skremmingen. For å summere opp er denne filmen bedre i skremmingen, man skvetter myyye mer enn enern, men historien er veldig tynn, ikke mye som skjer i forhold til enern. 


Negative trekk ved filmen: 

- Noe tynn historie
- Mye blod og gørr
- Litt typisk slutt

Positive trekk ved filmen: 

- Liker man å skvette av skrekk, er dette filmen! 
- RÅ musikk
- Flotte karakterer! Ingrid Bolsø Berdal er god i rollen som Jannicke. 

Terningkast: 4


3 kommentarer:

Marthe sa...

uuuuuuuuuff! at du tørr! Har ikke sett 1'ern og skal heller ikke se 2'ern:P da tørr jeg hvertfall aldri å dra på fjellet mer eller hvor i pokker handlinga er:P æsj eksamen! hater eksamen:P

Marthe sa...

mm, slasking e digg ! æ skal ta helg med god samvittighet og tren litt imårra trur æ:D

maddiieeatthedisco sa...

jeg burde vel få sett filmen..