fredag 13. januar 2012

Zimbabwe - Antelope park del 2

Prosjektet vi var på het Medical and Lions. Noe som betydde at vi både var ute å jobbet i lokalsamfunnet, samt en del arbeid på gården. Dagen startet gjerne med frokost kl 7.30 (tidlig frokost, vanlig frokost var 8.30). Så ble vi kjørt til klinikkene. Vi var fire stk som var der, så vi delte oss opp to og to. Arbeidet vi gjorde der var litt etter hva vi ønsket selv og etter hva de gjorde der.

Vi gjorde blant annet:


  • Hiv/aids testing og konsultasjoner
  • Konsultasjoner av pasienter 
  • Blodtrykkskontroll
  • Kontroll av gravide (observerte etter ødemer, anemi, høyt blodtrykk, vekt, høyde, osv)
  • Kontroll av babyer
  • Vaksinering av barn 
  • Injeksjoner av antibiotika 
  • Hjemmebesøk 
  • Assistering under fødsler
  • Skriving i journal

Så ble vi hentet kl 12.30 og kjørt tilbake til parken for vi fikk lunsj. Deretter to sesjoner med aktiviteter i parken. På induksjonsdagen til medical prosjektet var vi også innom et av to barnehjem som prosjektet støtter. Jeg lot faktsk vær å ta bilder, det var i så dårlig stand at jeg var redd for å bli oppfattet som frekk ved å ta bilder av hvordan de hadde det. Totalt hjerteskjærende å se. Det andre barnehjemmet var i bedre stand, men med masse masse barn. Man samlet inn penger til barnehjemmene og i helgene kjøpte man inn mat til guttebarnehjemmet og litt bleier og slikt til det store. 

Litt bilder:


 En av klinikkene: Mkoba

 På et hjemmebesøk. Herremannen i den rutete skjorten sa at jeg var "fit" enough til å bli hans andre kone. Hvordan kunne jeg motstå? Hærlige folk uansett

 Beauty, meg, nurse, sykepleierstudent, Heidi og Espen - på hjemmebesøk

 En mann som ble glad i Espen

 En hærlig eldre dame var svært fornøyd med pleien Carolina ga

 Noen hærlige barn vi møtte på veien 

 Et av barna på barnehjemmet 
 KUL med mine solbriller

 Nusselig jente

Meg og en nydelig søtsak!


Jeg har selvsagt spurt en av de ansatte på barnehjemmet om tilattelse til å publisere bildene av barna. Slik at det er sagt. 

Nydelige barn og masse flotte mennesker på klinikkene! Jeg storkoste meg. 

1 kommentar:

jannike sa...

hei på du! :D

eeeeendelig kom innlegga om turen din! du kan tru eg har veeenta på det! ser ut som du har hatt ein fantastisk opplevelse, masse masse flotte bilder :D

vil sjå meir meir meir ;)