mandag 23. januar 2012

Amalie tester: ZUMBA

Som jeg skrev tidligere i dag har jeg noen ting jeg må bli flinkere til å bevege meg mer. SÅ i dag har jeg testet ut ZUMBA. Dette er noe jeg har tenkt på en stund - men etter noen jeg traff i Zimbabwe bare sa "Amalie - det må jo være perfekt for deg" hoppet jeg i det. Jeg testet en time på Domus Athletica - kjøpte bare en enkeltime for å teste ut hvordan timen og sentret var.

Senteret var stooooort og relativt fint. Om selve timen:

Negativt


  • Det at det ikke kreves noen form for koordinasjon er litt bullshit - for mange av trinnene er faktisk svært vanskelige, og krever at man har både hofter, rumpe, lår, hode og armer med seg. 
  • Noe trangt i lokale - faktisk hele 70 mennesker der i dag, noe som kan gjøre noe av øvelsene litt mer kompliserte, og det er ikke gøy å gå i tærne på noen. 
  • Musikken var litt lav - jeg vil ha så høy musikk at jeg nesten ikke kan tenke (men igjen - det ville kanskje gjort sitt med den allerede noe dårlige koordinasjonen?) 

Positivt

  • En kjempeflink instruktør - hun var livlig og klarte å smitte godt humør over på alle de som deltok på timen. 
  • Musikkvalget var kjempebra, altså her snakker vi Ricky Martin, Sean Paul - rett å slett musikk man bare har lyst å riste stjerten til! 
  • Noen ganger var det så gøy fordi trinnene var morsomme at det kjentes ut som jeg kunne være på et disko, eneste som manglet var en liten cocktail
  • Det er en virkelig treningsøkt - man blir utrolig sliten, og hjertet pumper godt når man shaker både rumpe, lår og pupper 

Alt i alt? Gøy - går gjerne igjen!


Velger jeg å bli medlem av SIO tenker jeg å teste ut andre treningstimer jeg ikke har prøvd før - kan bli gøy tror dere ikke? 

Ingen kommentarer: