mandag 23. januar 2012

Kveldsmat a la lavkarbo

Deilig å være tilbake i sofaen! Og nå har jeg laget og sitter å småspiser på litt deilig kveldsmat. I dag ble det noe en "repeater" fra tapasen i går - nemlig tomat og mozzarella ost - litt fersk basilikum. 








Vet ikke om dette trenger mye forklaring, Men man kutter bare opp tomat og mozzerella osten og har den i en en tallerken. Kutt eller riv opp litt fersk basilikum, ha over litt olje, gjerne litt balsamico olje og rør litt rundt.

Dette kan spises slik som jeg gjør nå, eller ha det ved siden av noe! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er du på maks 15 karb. Om dagen? Tenkte på om man kan spise så mye tomater da....

Amalie sa...

Ingen fare, dette var en stor porsjon, spiser ikke alt. Dessutten regner jeg ut ca hvor mye jeg har fått i meg totalt, i går var inntaket relativt lavt før på dagen, så da kan jeg spise litt mer på kvelden:)

Dessutten er det faktisk bare 1.3 gram pr hundre ser man på den oppdaterte versjonen av matvaretabellen.