tirsdag 24. januar 2012

Lavkarbo: test av pizzabunn mix på pose

I dag var jeg på Metro kjøpesenter i Lørenskog, og på sunkost der hadde de masse flotte lavkarboprodukter. Kjøpte litt forskjellig som jeg skal teste. Jeg klarte ikke dy meg, så jeg kastet meg rett i matlagingen da jeg kom hjem i kveld.

Jeg fant en ferdig tørrblanding som heter "Pizza a la Adamo" av Adams fitness food.

Karbohydrater pr 100 gram er 4.12 gram. Hele posen er 150 gram, så noe over 6 gram karbohydrater i hele greia.

Deigen skal lages som en vanlig deig, fylle på med det tørre og så blande det våte. Det spesielle er at denne skal heve med pizzafyllet på selve pizzaen. Når pizzafyllet er på, skal den heve i 20 minutter før den settes i ovnen i ca 20 minutter på 200 grader.

Litt bilder:

 Deigen er ikke spesielt stor, og litt tynnflytende..

Den skal smøres på bakepapir.. og som det kommer frem på bildet var det ikke helt lett å få den i en fin form. 

 Så tok jeg på fyllet: kjøttdeig, løk, tomat og sopp, toppet alt med ost


Stod hevet ca 20 minutter før jeg stekte det i mellom 20-25 minutter i ovnen

Resultatet =



Den så mer ut som pizza etterhvert!

Og pizzabunnen hadde faktisk hevet seg mer enn jeg hadde trodd. 


Smaken var igrunn god. Jeg skulle ønske jeg hadde krydret deigen litt f.eks med salt og litt oregano, for da hadde det smakt enda bedre, men absolutt den beste pizzabunnen jeg har spist på lavkarbo. 

MM mmm MM! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va den virkelig bedre en omelett-degigen vårres? :O Anja

jannike sa...

so bra at den falt i smak :D
sunkost på metro har MYKJE bra lavkarboprodukt, og ein av dei som jobbar der kan MYKJE om lavkarbo, eg syns imidlertidig ikkje at denne pizzabotnen var noke god, men som du seie: kanskje noko av det bedre på lavkarbo? ;)