lørdag 29. januar 2011

Lørdagskos: Lavkarbo sjokolademuffins!

Nå har jeg slikka sjokoladen av fingrene. Jeg har nettopp spist noen kjempegode sjokolademuffins. 

Dette trenger du: 

6 egg 
2 dl Mager kesam 
1 dl rapsolje 
3 dl ketolyse bakemix 
1 toppset ss bakepulver 
5 dråper vaniljessens (kan droppes - bare for å få de søt nok)
3 ss flytende natreen 
3 toppede ss med kakaopulver (økologisk inneholder minst karbohydrater) 

Fyll: 

Litt mager kesam, natreen og kakaopulver. Her er det sikkert mange andre oppskrifter som er bedre, jeg ville ha noe som gikk fort unna å lage, 

Visp sammen egg og kesam. Tilsett oljen, natreen og vaniljeessensen, ha i alt det tørre og rør rundt. Jeg brukte små muffinsformer og 2 store. Fordel røren inn i muffinsformene (jeg fikk 13 små og 2 store) De hever ikke veldig mye, men noe, så ha litt plass til at de får strukket seg litt. 

Forvarm ovnen til 150 grader, la de stå til de er gyldne og fine. Stikk en gaffel i den ene for å se at det ikke er deigete i midten. Mine stod ca 15-20 minutter (noe lengre med de store) 


Her er en muffins, gylden og fin! 

Her er muffinsen med litt fyll oppå! 


Disse var nydelige, blir absolutt laget flere ganger i mange forskjellige varianter! Jeg får iallefall dekket mitt sjokoladebehov med disse! 

Disse inneholder ca 1.30 gram karbohydrater pr muffins. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

de så kjempegode ut. mamma

Linnis sa...

denne skal prøves!! :D Takk for oppskriften!