fredag 14. januar 2011

Deilige pannekaker med masse digg på!

Når fredagen melder seg er det jo deilig med noe søtt. Når man er på ketolysedietten eller lavkarbokosthold er det ikke bare bare å gå på butikken å kjøpe en sjokolade. Det finnes i dag flere varianter av lavkarbosjokolade, men en gang iblant vil man ha noe annet. I dag har jeg derfor tatt utgangspunkt i de søte pannekakene, og bare tatt på helt enkle og deilige ting, og vips er behovet for noe søtt borte.

 Denne lages enkelt ved å blande disse ingrediensene og stek på pannen: 
3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
Søtningsmiddel etter ønske (jeg brukte flytende natreen ca 2 ss) 
Kruskakli til røren blir litt tjukk 

Rør godt rundt og prøv å knus de største cottage cheese bitene. 




Og så ikke dette deilig ut eller hva? Jeg har gjort det helt enkelt og greit. Jeg smurte litt vaniljekesam utover pannekaken - det er en del karbohydrater i den, så kan ikke være veldig raus her. Så tok jeg litt spraykrem på boks, litt ferske bringebær og litt raspet Atkins milk crisp chocolate over! 

Helt enkel og deilig fredagskos! 

1 kommentar:

Mia Nikolaisen sa...

åhh, deilig :) <3 Haha, kjenner en som heter Amalie Nilsen :p <3
ps. ikke for og reklamere eller noe, men om du bare hadde litt tid til overs, kunne du legge igjen noen ting jeg må gjøre? :p <3
mihni.blogg.no