fredag 28. januar 2011

Dagens lavkarbomiddag: Fylte squash

Først tar du en squash og deler i to på langsiden. Bruk en skje for å grave ut innmaten, da får du slik som denne. Legg i en ildfast form, og bak den i ovnen i ca 5-8 minutter. 


 Mens squashen står  i ovnen å godgjør seg litt, begynner man med fyllet. Her kan man variere etter eget ønske. Jeg brukte rødløk, sopp og jalapenos som jeg kuttet opp i små biter. 

Stek en halv kjøttdeig og krydre etter eget ønske, jeg brukte hvitløkskrydder og chilikrydder. Bland i de ingrediensene man ønsker og stek sammen med kjøttdeigen. Tilsett ca 3 ss med hakkede tomater (jeg brukte med hvitløk i), en skvett vann og rør rundt. La det koke litt sammen. 

Ta squashen ut av ovnen, tilsett fyllet og topp med ost, jeg bruker jarlsberg som er min favorittost. Sett inn i ovnen på 220 grader i ca 20 minutter. 


 Serveres med ruccola, osteterninger og litt seterrømme

....og litt pepsi max!

Bon Apetitt! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Veldig god middag! Takk for oppskrift.