tirsdag 25. januar 2011

Dagens lavkarbomiddag: Laks med blomkålmos

I dag har jeg laget en utrolig deilig middag. Jeg har vært å trent i dag etter skolen, så jeg hadde behov for en litt stor middag.

Dette er stekt laks med blomkålmos, kokte gullerøtter, agurk og litt seterømme. 

Jeg steker laksen i pannen med litt sesam og wasabi krydder - det smaker utrolig godt på laksen. 

For å lage blomkålmos trenger du: 
1 blomkålhode 
Jarlsberg
Matfløte
Philledelphia ost naturell 
Krydder: jeg bruker hvitløkskrydder, salt og pepper 

Jeg koker blomkålen gjennomkokt, siler av vannet og tilsetter matfløte, og begge ostene. Jeg bruker så en moser. Lar alt koke inn og voila. Det smaker utrolig godt. 


Nå skal jeg ta meg en liten powernap før jeg starter på skolearbeidet, og det er ikke rent lite heller. 

Ha en fin ettermiddag og kveld. 

1 kommentar:

Mariann sa...

Laks, wokgrønnsaker og eggnudler her :p laks er godt, og blomkålmos ser kjempegodt ut!

Skal starte på skolearbeidet snart jeg og :/ siii i fra når du har tid til den grønne mil! Kleenexen er klar!