mandag 3. januar 2011

Ketolyse vaffler

Nå har jeg nettopp spist deilige ketolysevaffler. Brukte oppskriften som står på baksiden av ketolyse bakemiksen. De ble igrunn ganske gode, men måtte øke opp med søtningsmiddel for å få de gode nok for min smak. De ble veldig luftige "hadde du kasta de der ut vinduet hadde de nok flydd med vinden" Sitat fra min kjære. Men de var gode, serverte med litt rørte usukkrede bær.

Jeg dobla oppskrifta for jeg skal ha noen på togturen mot Oslo i morgen. 

5-6 egg 
3 dl seterømme 
1/2 ts bakepulver 
2 ts søtningsmiddel (brukte flytende natreen, måtte bruke mer) 
4 dl bakemiks 
1 ss olje 
3/4 dl kremfløte (jeg brukte noe mer for å få røren litt tynnere) 


Bland først det våte, ha i det tørre - rør godt sammen og begynn stekingen! mmm mmm


Anbefales for de som går på ketolyse eller som spiser lavkarbo. Ca 2 gram karbohydrater pr plate ifølge oppskriften. 

3 kommentarer:

jannike sa...

mmm såg gode ut! :D flink du e! og so lekkert nytt design ;O)

Anonym sa...

Her var det mye energi....Feadon ville aldri anbefalt disse hvis målet er vektreduksjon. Vanskelig å tape vekt med så mye fete meieriprodukter dessverre. Smaker helt sikkert nydelig....

Anonym sa...

http://www.eurodiet.no/i/i.aspx?id=1