fredag 7. januar 2011

Lavkarbo Lasagne

Denne oppskriften er nok desverre ikke min egen oppskrift, jeg ble inspirert av fotballfruen Caroline til å lage denne. Men har gjort noen pittesmå endringer for å få litt mer futt i den, jeg liker ting litt spicy.

Dette trenger du:

1 pk kjøttdeig - jeg brukte 500 gram vanlig kjøttdeig
1 ss tomatpure
1/2 boks hakkede tomater med chili
1/2 rødløk
1/2 squash
1 boks cottage cheese
Ost
1 ts cayennepepper


Steg 1: Det er squashen som skal brukes istedenfor pastaplater. For å få dette til bruk en ostehøvel og lag strimler. Squash er en grønnsak med mye vann, så legg strimlene på et brett og strø salt over disse, etter ca 10-15 min legger det seg et lag med vann, dette må tørkes av før bruk.

Steg 2: Kutt opp løk i små biter. Steik kjøttdeigen, tilsett løken, tomatpure, hakkede tomater og cayennepepper, eller annet krydder etter eget ønsket. Nå har du nemlig det deilig kjøttfyllet til lasagnen.

Steg 3: Legg først et lag med kjøttdeig i en ildfast form, fordel  det jevnt utover. Legg så et lag med cottage cheese på kjøttdeigen, denne skal også smøres utover. Denne lager en god smak og en god saus! Legg så squash over dette, og repeter dette. Jeg lagde med to lag. Øverst topper man med deilig ost.

Steg 4: Sett inn i en forvarmet ovn på 200 grader. Må stå i rundt 40 minutter. Serveres med deilig salat og litt seterrømme. Ta den ut av ovnen og NYT!


Slik ser det ut etter første laget med kjøttsaus, cottage cheese og squash


 Her er det med to lag 


Med masse ost på toppen! 


Denne var virkelig god, og jeg spiste meg god og mett i dag og har nok til lunsj og kvelds i morgen. 


Har du noen andre tips til f.eks krydder, for denne kommer jeg til å lage flere ganger!:) 

Ingen kommentarer: