lørdag 29. januar 2011

Dagens lavkarbomiddag: Hakkabiff med fylt paprika

Jeg har tidligere fylt paprika på en annen måte, men fikk lyst å prøve noe nytt i dag. Jeg er sliten for tiden, så god middag er en lykke for meg i denne tiden. 

Dette ble min middag: 


 Ta en stor paprika og del den i to slik som bildet viser. Ta ut innmaten slik at den blir hul å fin. For å få en god smak har jeg her tatt fetaost og most inn i paprikaen, det var vanskelig med skjei, så jeg brukte fingrene. Jeg brukte fetaost uten olje. 
Lag litt fyl til paprikaen. Jeg har her brukt løk, sopp og jalapenos og 2 ss med hakkede tomater. Fyll dette oppi paprikaen.  

 Strø over revet ost, sett i forvarmet ovn (225 grader) og la de stå der i ca 20 minutter. I mellomtiden steker du kjøttet og lager en lett salat. 


Slik ble det, hakkabiffen var nydelig, paprikan var enda bedre, og deilig med ruccolasalat med litt osteterninger. Jeg hadde også en dæsj med en ny hvitløksdressing jeg kjøpte på meny. 

Dette var virkelig nydelig! Anbefales. 

1 kommentar:

jannike sa...

det sååååg nydelig ut! flink du e Amalie :D