torsdag 27. januar 2011

8 ting som du er glad for når du er på ketolyse:


Du kan spise kremtopp fra Tine rett fra boksen uten å få dårlig samvittighet, for den inneholder bare 4.8 gram karbohydrater pr hundre, og hvem klarer vel å presse i seg mer enn noen gram krem. Jess, her er det bare å sette boksen til munnen og spray i vei!

"Du kan drikke ubegrenset lettbrus, som f.eks pepsi max" Står det nesten ordrett fra bibelen aka ketolyseboken. Ikke noe Jeg gleder meg så til lørdag for da ska jeg unne meg et glass brus. Her kan det i teorien være lørdag hver dag.

Jeg gikk ned 30 kg uten å trene, så hater du trening kan du klare det uten. Selv om jeg ikke anbefaler det med tanke på hud og kondis!

Den sjokoladen som jeg har prøvd som inneholder lite karbohydrater er god de første gangene, så får man nesten brekninger etter en stund. Så lysten på sjokolade er temmelig minimalt. Og det er vel bra? Stakkars de som har lyst på det hele tiden.

Man kan spise egg og bacon til frokost uten å tenke på at fettet avleirer seg på innsiden av blodårene, forskningen viser at kolestrolverdiene er finfine selv med lavkarbokost

Når vekten står stille, og du normalt sett ville tenkt, nei her må jeg slutte med det glasset med brus på lørdagen, og trene minst 2 ganger dagen. Ehhh tenker du som er i ketolyse, jeg øker på med fett jeg, og vips kan det løse seg. Hurra for enda mer fettrike dressinger, lavkarbo kebab, bacon etc!

At man kan spise seg mette. Ikke mer lyving til din egen kropp: jo jeg blir mett av en potet, visne gullerøtter og en seig fiskekake. Neida, spis til du ruller, så lenge du ikke overgår karbohydratene dine.

Ikke mer svingende blodsukker. Man unngår de toppene hvor man er så sulten at man nesten vurderer å spise naboens ponni til lunch. Humøret blir jevnere og for deg selv og medmenneskene er jo dette positivt. 


Hurra for ketolyse.

God natt. 

2 kommentarer:

jannike sa...

Fantastisk innlegg Amalie!!!! :D

Maria;D sa...

Det e godt det finnes så positive menneska som dæ i verden, Amalie. <3