torsdag 20. august 2009

Betanien Beats - be there!

Den flotte sykepleieskolen jeg går på, Betanien - er en skole som i mange år har drevet med veledighet til diverse prosjekter i utlandet. Prosjektet er et program spesielt for kvinner og barn. Det begynner med barn, særlig jentebarna. Poenget er at de skal ha samme rettigheter som gutter. De følges opp, og foreldrene blir gitt rådgivning om at jentene må få skolegang på lik fot med guttene. Når de vokser opp er det også viktig at de ikke giftes bort for tidlig og at de ikke skal sette barn til verden for tidlig. De skal også drive med vaksinering, ha helsestasjon for unge mødre og drive med HIV testing og opplysninger. Det er faktisk klinikken jeg og mine tre medstudenter skal til om bare 6 uker.

På lørdag skal det avholdes en konsert på USF verftet til inntekt for akkurat dette. Det er fire band som skal spille, det er: Manheads, Einar Stokke & the happy campers, The Danny Cannon Show og The Dudettes. Inngang er kr 100 for studenter og 150 for andre.Og det går til et godt formål! Samtidig kommer det til å være mange sykepleierstudenter iført uniform skal være tilhjelpelig med en liten helsesjekk!


Dørene åpner på verftet kl 21.00 - VÆR DER

Sykepleierstudenter skal være der å ta små helsesjekker


Selv skal jeg mest sannsynelig være bartender der for kvelden, så jeg skal ikke drikke. Men skal nyte musikken og sjenke hyggelige mennesker gode og fulle!

Er du i Bergen uten planer for lørdag, så ta turen! Det er verdt det, du fester, koser deg samtidig som du støtter en god sak!

Spørsmål: Gir du til veledighet?

Ingen kommentarer: