tirsdag 25. august 2009

AKKURAT det jeg ønsket meg

Nå har nettopp kommet hjem fra vaksinekontoret i Morvik - Bergen Reisemedisin. Alle fire i The India Crew skulle faktisk reise, men Karianne ble syk og Carolina skulle spille kamp. Men jeg og Janne møtte opp. Snakket en stund med sykepleieren om India og hvor vi skulle reise før vi fikk listen av vaksiner vi bør/måtte ha. Jeg spurte så "hva med rabies, har lest at det er stor forekomst av det i India" og hun ringte på legen og han kom inn, spurte hvor vi skulle og bare lo "hahaahah dere mååå ha rabiesvaksinen, dere som skal til India må vel ha det meste". Så fant ut at det var like greit. Og som legen sa "det er dyrt", er det ingen pris på helse. Så totalt skal jeg da ut med 5000 kr for alle vaksinene. Jeg har tatt/skal ha: (tar gledelig imot donasjoner)

  • Hepatitt A
  • Hepatitt B
  • Japansk hjernehinnebetennelse
  • Tyfoid
  • Kolera
  • Påfyll på de tre barnevaksinene
  • Rabies



Må bare se på disse bildene og tenke, dette er hvorfor - dette er hvorfor! Vi skal selvfølgelig ikke ligge på stranden i 2 mnd, "bare" 2 uker. Men hjelpe voksne og barn som ikke har det like bra som oss.



Ingen kommentarer: