mandag 3. august 2009

Amazonas!

Gårdagens høydepunkt var utvilsomt gåturen i junkerdalsura. Jeg har bodd i Saltdal i mange år og enda ikke vært der, skammelig men sant. Det var så flott og vill natur der og for å sitere mamma : "amazonas". Det er godt beskrivende, det var ekorn, biller og sikkert masse andre dyr der, det var fossefall, elv, grønt og nesten alt som hører amazonas til. Vår egen lille amazonas i Saltdal. Følte meg som en gal japaner som er på ferie i Norge - tar bilde av den flotte naturen hele tiden. Nå er det ikke mange dager til jeg skal tilbake til Bergen. Det blir ganske vemodig for jeg har kost meg sånn her hjemme, men på samme tid så savner jeg samboern og vennene mine som er der. Og så blir det litt godt å ha flere ting å gjøre om ettermiddagen. Saltdal og Bodø for den slags skyld har svært lite av ting man kan gjøre av diverse aktiviteter. Så det blir litt godt å fylle dagene med annet. Men for all del, jeg har kost meg!