lørdag 29. november 2008

13 uker til

I dag fikk jeg sove en ekstra time, og den ekstra timen er seriøst bare ubeskrivelig deilig. Jeg dro så til skolen, jeg skulle der bli møtt av de andre, men ikke overaskende nok kom den første ca en time etterpå, men effektivt var det å sitte alene. Jeg, Christel og Carolina satt en stund i kantinen og leste diverse pensum med litt slarv innimellom. 

Minst en gang i timen var jeg å sjekket mailen min, for å se om noen av de vi har skrevet til hadde svart på spørsmål om Madagaskar, men ingen svar å få, så jeg ringte det ene selskapet som driver bistand der nede, og lurte på om de hadde fått mailen min, hun hadde sendt den videre til en som kunne svare bedre, og jeg avtalte at jeg skulle ringe tilbake til hun Mandag. Så dro vi opp til Reidun (Afrika damen) for å høre om hun hadde telefon nr til de studentene som var på Madagaskar sist, slik at vi kunne ringt dem for å kanskje få ut noen kontakter og slikt, og etter litt fikk vi noen navn og kjære Grethe i resepsjonen hjalp oss med resten, og så ringte Carolina, og faktisk litt overaskende var hun vi snakket med svært så positiv, gav oss en mailadresse til en overlege på sykehuset der nede som de hadde hatt kontakt med, og en nordmann som jobbet der som hjalp de med hus mens de var der og som hjalp de å komme i kontakt med denne overlegen og sykehuset. Så det var virkelig godt å få de. Har ikke snakket med Carolina, men regner egentlig med at hun har sendt mail, så det ser faktisk temmelig positivt ut for tur til Madagaskar, er sikker på at vi klarer å fikse alt! 

Det gikk litt opp for meg og Carolina at vi skal til Portugal om ikke så lenge, det er faktisk bare 13 uker til, og de går nok skremmende fort. Tenk for en følelse det skal bli når vi lander der, kommer sikkert til å føle meg litt lost i begynnelsen, men blir litt kult å bo på sånn studenthjem sammen med andre studenter. 

Lisboa er jo hovedstaden i Portugal, men har faktisk ikke mer enn ca 600 000 innbyggere. Det er jo ikke det største landet i Europa akkurat, men tror det er akkurat passelig. Klimaet skal visst være deilig der i den perioden vi skal være der, spesielt jo lengre uti Mai vi kommer, håper at være er så fint at jeg kan få noen fine turer til stranden i Lisboa: 


LEKKERT



Lisboa er blant annet kjent for trikkene sine



ÅH som e gleder meg!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nå fikk jeg lyst til å reise :P

Marthe sa...

det hørtes utrolig koselig ut!:) åh, lisboa så bare helt fantastisk ut! det blir nok knall å dra dit:D