lørdag 22. november 2008

Sykemeldt

I natt våknet jeg med ekstremt vondt i ryggen, og da slo det meg, nå kommer det et sånt gallesteinsanfall som alltid ender opp med å ligge forran dass og spy og ha vondt i ryggen. Dette skjer som regel bare når jeg spiser helt ekstreme mengder med skikkelig feit mat, og mandariner og kyllingsuppe er ikke særlig kolestrolrik mat! Jeg gikk like greit til legevakten som er like ved der jeg bor, for å få mer syrenøytraliserende medisiner og et håp om smertestillende medisin. Det eneste jeg fikk var beskjed om at dette også kunne skje visst kroppen var stresset, jeg følte meg igrunn ikke stresset, men kanskje det var underbevisstheten? Blodtrykk og slikt ble tatt og han konstanterte at det var pga stress, fordi blodtrykket mitt var usedvanlig høyt, har vært noe på legevakten pga gallesteinstingen og dette blodtrykket var ganske mye høyere enn det som har vært før.  Fikk klasket noen syrenøytaliserende i hånden samt en sykemelding og en beskjed : nå tar du det litt med ro noen dager og lar kroppen og hodet hvile. 

Skulle egentlig på seinvakt i morgen men har ringt inn syk. Samvittigheten tar meg litt, men må bare slappe av litt. Så det har jeg da gjort i dag, formen er ikke helt på topp enda, helt usedvanlig trøtt, hodepine og slapp. Men jeg tok på meg litt klær og spaserte til nærmeste senter, der kjøpte jeg 2 bøker, skriveblokker til mandag og en ny pysjamas. Ble bare en snartur siden jeg var så slapp. Men i kveld planlegger jeg å kose meg med ny pysjamas og bok. Nå har jeg også klistret noen bilder ovenfor skrivepulten min, noe som gjør meg i godt humør, alltid greit å ha noe å hvile øynene på visst man kjeder seg litt innimellom all nerdingen. 


Her er veggen med noen bilder av meg og mine, ikke alle er kommet opp enda, da jeg venter på resten av de som er til fremkalling. 

Dette er min lørdagskos: mandariner, druer og litt nøtter

Denne har jeg lest før, men en bok man bare må ha i bokhyllen

Denne boken gleder jeg meg til, om en som shopper for mye, kanskje jeg kan få noen tips. 

Min nye deilige svarte og rosa flanellpysjamas!


Hva skal du i kveld da?

Ingen kommentarer: