onsdag 12. november 2008

Kardiologisk fagdag

I dag har jeg ikke vært i praksis, men på en kardiologisk fagdag, den var ikke grunnlag for å få godkjent en dag i praksis, men jeg bytta vakt sånn at jeg kunne gå på denne dagen. Ingen av de andre studentene kunne, men jeg dro like greit alene. Det var igrunn litt deilig også å få sitte litt ifred, det var jo masse folk, men jeg satte meg litt for meg selv, det var jo noen kjente fra avdelingen men satte meg litt bort:p 

Forlesningene jeg har hatt om i dag er om akutt pleie ved hjertestans, ICD sånne som får en maskin sammen med pacemakeren som starter hjertet visst hjertet løper løpsk, PCI ballonblokking ved hjerteinfarkt, hjertekirurgi for eldre, atriflimmer, ablasjon av lungevener i hjertekammrene og det siste stellet av den avdøde. Var vanvittig spennende og gode forelesere. Jeg får også kursbevis noe som kommer godt med når jeg skal søke jobb om litt over halvannet år. 

Nå har jeg dusjet og spist deilig middag og planlegger å legge med tidlig, jeg føler meg helt merkelig trøtt. Er sliten om dagene. Men nå har jeg bare 6 vakter igjen i praksis før vi begynner på skolen igjen, gleder meg! Gleder meg også til juleferie, for det blir deilig å kun fokusere på jobbing, å studere er ikke bare enkelt, det er mye hardere det enn å være i vanlig jobb, det var piece of cake, men nå går man på forlesninger hele dagen for å så gå hjem og fortsette arbeidet, eller sånn som nå er i praksis og så rett med nesen i bøkene om ettermiddagen, å jobbe blir rett å slett deilig. 

Gleder meg!!

1 kommentar:

Marthe sa...

det er vell sånn det er å være lærer:P eneste grunnen tilat jeg ikke blir lærer! jeg GLEDER meg til å studere (hvertfall nå.) jeg savner af3p:P