tirsdag 4. november 2008

Verden for mine føtter

I dag skal jeg på seinvakt og det er helt greit igrunn, for jeg har fått sovet lenge, spist en deilig frokost/lunch og jeg har fått lest litt om klinisk kjemi for sykepleiere, slik at jeg faktisk forstår mer når jeg da leser svarene på blodrprøvene til pasientene mine, småtørrt noe av sakene, men må inn i skolten. Det eneste som ikke er greit med seinvakt er nemlig det at jeg skal på tidligvakt i morgen, og det er alltid smertefullt å gå på dagvakt etter en seinvakt. 

Ellers sitter jeg og dagdrømmer om å reise og oppleve nye steder! Jeg, Anja og Lisa skal istedenfor å gi julegaver i år sette inn penger på en felles konto som skal gå til våre jenteturer! Vi gir et beløp i julegave hver, 500 kr og så setter vi 200 kr inn der hver måned, til slutt blir det jo faktisk litt penger, og alt hjelper jo på visst vi finner ut at vi skal ta oss en tur! Og når vi har råd setter vi inn litt ekstra, så det var igrunn en knakende god ide! Siden jeg og anja studerer og lisa er i jobb kan vi jo ikke reise når vi finner det for godt, men vi sparer til sånne long weekend turer og slikt, eventuelt en lengre ferie på sommern!  De stedene vi tenker på nå er først og fremst Roma, Amsterdam, Dublin eller Glasgow! Og av lengre turer kunne jeg tenkt meg 1 uke i USA for å så reise ut derfra med cruise til Karibien, det blir jo faktisk bare billigere og billigere, og Anja er av en eller annen merkelig grunn jævli keen på å dra på cruise! Ingenting er så gøy som jenteturer der man shopper, fester, shopper, fester og jeg som sniker meg inn på museum og ulike fasiliteter, de er nemlig for å si det sånn *kremt* ikke så kulturellt interessert!:p 

Men nå skal jeg hoppe i støvelettene og dra til Haukeland! 

Visst du kunne dratt et sted i hele vide verden, hvor ville du dratt da? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig smart måte å spare penger på =) Jeg vil reise til Thailand, cuba, australia og mexico! Og ellers andre idylliske, varme plasser! Jeg er litt sånn at skal jeg først reise noen plasser, så må det være VARMT der!

Marthe sa...

DET var lurt ! kanskje jeg skal foreslå det for mine venninner ja;) Jeg vil til thailand og det skal jeg også:D tihi, om ikke så alt for lenge heller:D