mandag 3. november 2008

Vips og så var dagen borte!

Ja dagen i dag har gått vanvittig fort kan man si.. jeg starta dagen dårlig, med ei tørr brødskive med noe pålegg på, grøss. Praksis var gøy, jeg fikk sette to venefloner, og stikking er alltid gøy! Jeg fikk ansvaret for 3 pasienter, der det ble masse prosedyrer og gøye ting:) Altså den tørre brødskiva ble fort glemt. Den ene av pasientene mine skulle på en hjertekateterisering, da går man inn i en blodåre i lysken og legger et kateter opp til hjertet slik at man da kan sprøyte inn kontrast for å se hvordan blodårene som forsyner hjertet ser ut, og pasienten min hadde så tette årer at de la inn en ballong for å åpne, det hele tok en times tid, og med masse bly utpå kroppen for å beskytte mot stråling ble det mildt sagt: VARMT. Men ufattelig lærerrikt. 

Etter praksis kavet jeg meg på bussen, til byen og hjem. Kastet i meg litt middag før jeg suste til Flesland, siste kurskveld på flyskrekkurs. I dag var det bare litt oppsummering og å dele opplevelsene fra flyeksamen. Blir litt trist å ikke treffe de folka igjen, for de var jammen hærlige mennesker, men vi skal ha reunion om et halvt års tid:) 

Ellers har jeg slappa av med min kjære, sett litt film og slappet av. Og nå skal jeg snart gå å legge meg, selv om jeg har seinvakt i morgen! Kanskje jeg får trimmet noe i morgen? 

Natta:)

2 kommentarer:

Marthe sa...

yey, blei kjempegla av å lese innlegget ditt ! vet ikke HVA det var, men fikk bare lyst til å smile over hele kroppen! føltes godt:D synd at kurset er over, men det kommer vell alltids nye kurs man kan melde seg på?;P

Marthe sa...

njæææ ! går ikke så bra ! eller jeg leser jo, men skjønner jo lite:P vanskelig når man ikke har noe grunnlag eller en person til å hjelpe:S