mandag 1. desember 2008

Fin dag

I dag fikk jeg sove en time ekstra, noe som alltid er like godt. Men i dag var jeg så spent at jeg våkna, i dag klokken 9.30 ringe jeg det Norske Misjonsselskapet for å høre om de kunne hjulpet oss med å komme i kontakt med et sykehus på Madagaskar, damen jeg snakket med hadde sendt mailen videre til Madagaskar kontakten, de får visst mange mange hensvisninger pr dag, men vi var interessante, før de kunne si noe om de kunne hjelpe oss må vi gi en dypere beskrivelse av oss selv og det vi skal gjøre i praksisen, så det er noe vi arbeider med nå. Men de virket positive til å hjelpe oss, og det er jo alltid bra! Så da var vi 1 steg nærmere iallefall. Fikk også mail tilbake fra Unicef at jeg kunne ta kontakt videre med en person som kanskje kunne hjelpe oss, men hittil håper vi på at det kommer i boks med misjonsselskapet for det gjorde de andre studentene og de fikk kanongod hjelp når de var der nede. I dag er søknaden sendt inn, med de opplysningene vi har, vi får lov til å dra så lenge vi får en mer konkret avtale. Så vi satser på å få det klart før jul. 

Ellers så har jeg jo vært på skolen. Midt i timen var det noen som ringte meg og jeg ante ikke hvem det kunne være, og da jeg ringte opp igjen var det sjefen på hjerteavdelingen som spurte om jeg kunne komme en dag snart og få opplæring, jeg trenger ikke den vanlige opplæringen men skal gå sammen med en hjelpepleier en vakt. Å være student der er jo ikke det samme som å være der på jobb, men kan bli gøy, skal på seinvakt på fredagen. SPENNENDE: 

Ellers skal jeg bare lese i kveld og satse på å gå gjennom de temaene vi gikk gjennom i dag på skolen som er læring, klassisk betigning og sosial makt osv. Litt tørrt, men må vel gjennom det. I morgen skal vi ha en forelesning med en tørrpinne av en foreleser. Gruer meg allerede. 

Ingen kommentarer: