torsdag 25. desember 2008

Juleaften 2008

I går var den store dagen, dagen jeg begynner å tenke på allerede i august.Jeg åpnet strømpen både fra mamma og fra Harry med stor begeistring og ble svært fornøyd! Spesielt i år er at har feiret jul i Bergen sammen med min familie her nede. Jeg begynte dagen med en 9 timers arbeidssdag på sykehjemmet hvor jeg gikk mellom to avdelinger og stelte og krøllet hår til den store gullmedaljen hvor jeg klarte å brenne min egen hånd og den ene pasienten fikk et liten svi på øret sitt. Men hun ble fornøyd og det er det viktigste. 

Etter jobb suste jeg til pappa hvor jeg kastet meg i dusjen og ordnet meg, satte med ned i 5 minutter og så var det middag, deilig med ribbe og alt tilbehør. Maten smakte vidunderlig. Etter alt for mye mat og dessert attåt var det klart for en tid med litt avslapping før den store eventen: pakkeåpningen! Da pakkeåpningen nærmet seg kjente jeg fikk litt sommerfugler i magen, noe av det gøyeste var å se ansiktet til sebastian når han fikk den ene gaven fra meg, en stor bil med tilhenger og noen greier, han la seg ned på gulvet, og sprelte med beina og studerte bilen svært nøye, kom bort til meg og sa "dusen datt" og "kooos" og så fikk jeg en klem. Åh gud ka søtt. Mamma har alltid sagt "det herre julegave greiern kommer dokker til å væks av dokker når dokker blir stor" men jeg har mine tvil. Herremin ka mye fint jeg fikk, og må vel si vi fikk. Vi fikk mildt sagt mye, så jeg nevner bare noe helt tilfeldig: 

  • Iphone fra min kjære
  • Reisegavekort (fikk på 1000 kr hver) 
  • Kinogavekort
  • Penger
  • Smykker
  • Poncho
  • Sengsett
  • Brødboks
  • Sokker
  • Pynteting
  • Bilder som min lillesøster Maria har laget
  • Urteknuseskål
  • Greys Anatomy sesong 4
  • Sminke
  • Undertøy
  • ++++

Etter pakkeåpningen dro vi hjem ganske fort, jeg var steintrøtt. Sov som en stein i natt, julefreden hadde virkelig fått senket seg. 

Ingen kommentarer: