lørdag 20. desember 2008

Norges største pepperkakeby

... er i Bergen. Jeg hadde avtalt med Pappa og Reidun at jeg skulle ha Sebastian noen timer i dag. Vi startet vår dag med en liten kafetur før vi gikk til pepperkakebyen. Jeg har hørt rykter om at den skulle være svært kul, så gledet meg til å ta en titt. Jeg måtte betale 50 kr for inngang, siden jeg er voksen, litt dyrt for å se på pepperkaker. Men det var verdt hver en eneste krone når jeg så ansiktet til Sebastian lyse opp av alle togene som suste rundt pepperkakehusene. Han er en skikkelig guttegutt og elsker biler, lastebilder, motorsykler, busser og ikke minst tog. Så i ca 15 min stod han nærmest paralysert å så på alle togene.


 

Etter en liten halvtime med togstirring gikk vi hjemover. Vi kjøpte "pusedatt og musa" (tom og jerry) kjeks + 2 fiskekaker hos havfruens hemmeligheter og gikk hjemover, der så vi kung fu panda, spise fiskekaker og kjeks og  storkoste oss. Etter filmen slappet vi litt av før vi gikk til bystasjonen hvor vi gikk å surret litt og så brukte vi en fin tid inne på dyrebutikken å så på alle fiskene, kaninene og undulatene. Ca klokken 17.00 var dagen ferdig og Sebastian var trygt hjemme igjen. 

Hva har du gjort i dag?

5 kommentarer:

Marthe sa...

oi, det der va stilig! herregud for en nydelig gutt:D

Anonym sa...

god jul fra mor, far og onkel t.

Anonym sa...

hei....

Anonym sa...

har du fått julegava fra trondheim????

Amalie sa...

hei mor, far og onkel paza! jada har fått masse pakka!:) inkl de fra tr.heim=)