fredag 12. desember 2008

Lesing og åndelig påfyll

Jeg startet min dag med en deilig frokost før jeg pakket sekken og dro til skolen. Studiedagen i dag skulle bli brukt effektivt til lesing. Jeg var der klokken 9 sharp, mens Christel kom rundt halv ti. Vi var faktisk svært effektive en god stund, faktisk ikke bare en stund men vi satt 7 timer på skolen og leste. Jeg gjorde meg nesten ferdig med alt innenfor sosialantropologi, skal lese litt til når jeg er ferdig med å slappe litt av, skal bli ferdig før jeg legger meg for kvelden. Slik at jeg i morgen kan fokusere på psykologi og forhåpentligvis bli ferdig med det, slik at søndagen går til sosiologien. Gode planer? ja sier jeg. 





Etter en liten pause spiste jeg litt mat før jeg gikk for å møte Carolina. En god venninne av henne dirigerer et barnekor, og Carolina er katolikk og dette barnekoret skulle ha konsert. Og jeg har som regel gått i kirken på juleaften, men i år får jeg jo ikke mulighet til det. Jeg får alltid så julestemning, så jeg gikk dit med spenning. "hva om jeg blir kasta ut siden jeg ikke er religiøs" men fant ut at jeg kunne late som, selv om sikkert ingen ville trodd meg. Det var en flott opplevelse, åh så søte barna var. Masse fin julemusikk. Det var også en spennende opplevelse å se hvordan katolikker er i kirken, og det er mye kulere enn vanlig, de synger for full hals, de sier masse setninger her og der som har med gud å gjøre, og hver gang noen går så må du gjøre noe før de kan snu seg, det var som på tv! og jeg syns faktisk at jeg så en sånn "im sorry father for jeg har syndet boks" stilig. Julestemningen kom, jeg fikk frysninger av den vakre musikken! 

Nå skal jeg lese videre. Har du fått julestemning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg får små kick av julestemning nå og da:)

Marthe sa...

hehe, ja heldig er du!:D jeg turte så mye mer med håret før, men når jeg ser tilbake så burde jeg kanskje ikke gjort det:P mye ulekkert innimellom! hva skal du gi til din kjæreste kjære?