torsdag 4. september 2008

I dag ble jeg temmelig sint!

I dag hadde vi en kreftsykepleier som var inne å snakket om kreft og sykepleie til denne pasientgruppen. Da hun leste en historie kjente jeg at jeg hisset meg skikkelig opp, det som gjorde meg irritert lød noe som dette: " Jeg kjente at noe var galt siden magen min hadde vokst så mye, men legen min var ganske optimistisk men p.g.a min høye alder ville han ha det sjekket, ventelisten for å få tatt en prøve var beregnet på 6 mnd, etter en stund ville jeg ikke vente lengre og tok kontakt med en privatklinikk der jeg fikk hjelp raskt" Det gikk jo til slutt bra med denne damen i historien, men hun hadde kreft, masse svulster i underlivet. 

Det som gjorde meg forbanna er det at når man går med en mistanke om kreft og tilogmed LEGEN sier at " jah dette kan være noe" og så må pasienten kanskje vente i 6 mnd for å få tatt en prøve, med en hissig kreft så kan det ha spredt seg og hun kunne faktisk risikert å få en mye alvorligere kreft enn det den var til å begynne med! AT det er mulig, 6 mnd er ufattelig lenge visst man har mistanke om kreft! I dag betaler vi skatt til vårt fantastiske helsevesen, men til slutt må man jo betale seg inn på privatklinikk for å få en diagnose og få fart på behandlingen! Det er jo hårreisende, da er det jo virkelig slik at de rike har bedre sjanser til å overleve visst man blir syk! FAEN I HELVETTE SÅ SINT JEG BLIR! 





Ingen kommentarer: