mandag 2. februar 2009

revelusjonær road

Jeg og Cathrine har hatt en koselig kveld, vi begynte vår lille aften på HotWok, et sted ingen av oss hadde prøvd før, så jeg ble svært positivt overasket, god mat til en svæært billig penge. 90% av hovedrettene kostet 86,- mens den dyreste kostet 128 kroner. Og det var mer enn nok mat på tallerkenen. Etter et vel nytt måltid dro vi til konsertpaleet hvor Leonardio Dicaprio og Kate Winslet ble vist i sin nyeste film Revolutionary road. Jeg hadde forestilt meg en munter film, noe den slett ikke var. I tilfelle noen har tenkt å se den har jeg ikke tenkt å avsløre så mye, men filmen handlet mye om en angst for å ikke være fornøyd  med livet sitt, at man har latt livet sitt gå forbi mens man gjør alle de typiske tingene som å starte familie, gifte seg, få hus, bil og god jobb osv. OG det er jo en av de tingene jeg er aller mest redd for. Jeg er livredd for å ikke gjøre alle de tingene jeg ønsker å gjøre før jeg dør. Filmen var svært godt skildret og traff noe, litt langdrøyelig og en del scener som kunne vært droppet, fra min side får den terningkast 3. 

Årene har gått fort, og ifølge de eldre og vise på sykehjemmet går årene enda fortere når man blir eldre.  Jeg har IKKE tenkt å få en åpenbaring når jeg er 50 og tenke "hvor i all verden har livet mitt gått", "hvorfor har jeg ikke gjort alle de tingene jeg drømte om". Huff får nesten panikk bare av å tenke på det. Som jeg har sikkert har nevnt nok mange ganger er jeg redd for å dø, men jeg tror at jeg vil bli mindre redd for å dø visst jeg får oppleve alle de tingene jeg vil oppleve. Noen av de tingene jeg skal oppleve før jeg dør: 

  • Jeg skal shoppe i New York
  • Jeg skal spise sushi i Tokyo
  • Jeg skal se og gå (iallefall noen) skritt på den kinesiske mur
  • Jeg skal til Australia 
  • Jeg skal til Afrika i jobbsammenheng og gjøre noe godt for noen andre
  • Jeg skal se Nattverden av Leonardo Da Vinci 
  • Jeg skal ha et fotografi av meg selv utenfor Taj Mahal i India
  • Jeg skal se machu picchu 
  • Jeg skal se oldtidbyen Petra og jeg skal gråte av lykke
  • Jeg skal danse på Cuba 
  • Jeg skal klare å finne klær å ha på meg uten å rive ned hele klesskapet
  • Jeg skal ha gode venner
  • Jeg skal gifte meg, av lykke ikke fordi det passer der og da
  • Jeg skal ha et godt forhold til min familie 
  • Jeg skal ha en jobb jeg trives i, og som jeg lykkes i
  • Jeg skal sette pris på alle de menneskene jeg har rundt meg
  • Jeg skal ikke ta livet for gitt
  • Jeg skal ikke la ting jeg er redd for hindre meg i å gjøre ting jeg har lyst til
  • Jeg skal fortsette å være spontan
  • +++

Jeg kunne nok fortsatt for evig, med alle de tingene jeg har lyst å se, gjøre og hvilken person jeg ønsker å være. Hvis jeg er heldig å  leve like lenge som gjennomsnitt mennesket har jeg ca 60 år igjen å gjennomføre disse tingene, og det er jo en brukbar tid. Sansynligheten for at jeg får gjort alt er vel ikke helt 100%, men det er dette jeg skal sikte etter! Åh jeg gleder meg. 

1 kommentar:

silje sa...

kjære gulli...
ville bare si at på denne listen, så er jo du fullkommen allerede, bortsett fra reisestedene da ;)tenk på alt du har klart til nå, bare ved å være din herlige personlighet.... fortsett med å vær den du er, så skal du se at "all your dreams come true".. stor klem