torsdag 26. februar 2009

Hagavik - uke 1

Mandag: Jeg og Irene kjørte fra sentrum full av spenning. Vi var i god tid fremme på Kysthopsitalet. Vi ble klokken 9.00 møtt av avdelingssykepleier Elisabeth og ble fulgt opp til "kapellet" som er et grupperom. Der satt vi noen timer og fikk noen beskjeder, praktisk info og litt om de vanligste pasientdiagnosene. Etter omvisning på huset fikk vi utlevert hybelnøkklene og vi dro opp dit. Vi ble positivt overasket, etter det de andre i kullet hadde sagt, de hadde referert det som et "fengsel" så glade ble vi. Fant ut at vi er en fin gjeng som er der. Vi pakket ut og Vi laget litt middag og så på one tree hill i fellesstuen. Jeg og Irene dro frem treningsmattene og tok på treningsdvd - gode og svette etterpå. Jeg tok meg også en liten tur ut og gikk ca 20 min for å få litt frisk luft. Dusj, kveldsmat og første overnatting på hybeln.

Kysthospitalet


Lille skrivepullten på hybeln 

Bilder, plante og et lys gjør seg ved den "vakre" sofaen 


Shopping på Os
 
Tirsdag: Stod opp tidligere enn vanlig - 05.45 (umenneskelig) etter å ha gått ned 5 etg for å hente uniform og opp 5 etg for å kle på seg uniformen var jeg god og varm og klar til en arbeidssdag. Jeg fikk møte min kontaktsykepleier - Unni som jeg tror blir en flink kontakt. Vi studentene gikk gjennom en sjekkliste for å bli kjent på avdelingen. Ellers litt lite pasienter denne dagen - så syns det var litt kjedelig faglig sett. Etter enda en liten tur til amfi med Carolina og Irene lagde vi middag  og tok en liten lur.
 Utpå kvelden hadde Marthe ordnet rommet sitt og inviterte inn på iste og epler. Jeg, Maren, Stine og Marthe satt der å prata om alt mulig i et par timer før vi gikk til hver til oss og la oss. Kjempekoselig kveld. 

Onsdag: Også da var det vondt å stå opp tidlig, litt vondt i lårene etter mandagens trening og all gåingen i trappene - men blir vel lettere etterhvert. Ikke gått sammen med min kontakt denne dagen - da hun hadde fri. Så jeg dilta litt etter Nina og hennes kontakt. Litt flere pasienter denne dagen - og litt bedre faglig sett, men litt lange dager. Etter jobb dro vi til hybelene og lagde middag og satt sammen i fellesstuen å spiste. Hvilte litt middag og leste litt på skolearbeidet. Etterhvert dro jeg, Marthe, Irene og Stine frem treningsmattene og trimte til fatburning programmet og litt pilates - tungt men gøy. Vi stod på langs i gangen med pcen på en stol slik at vi alle kunne se! Utpå kvelden lagde vi kveldsmat og møttes inne på fellesstuen hvor vi så "my big fat greek wedding" - søt film. 


Irene og Marthe - klar for trening

Torsdag: Trøtt, alt for sen avsluting onsdagskvelden. Dagen på sykehuset gikk temmelig treigt, også denne dagen var det svært få pasienter noe som gjør det småkjedelig. MEN for guds skyld - dette er første uken og vi har jo ikke kommet ordentlig i gang enda. Fra neste uke av, når vi skal ha mer fokus på ukeplan og logg vil det bli mer faglig spennende. Dro på hybelen, pakket sammen bagen og kjørte hjem til storbyen. Selv om det er kjempekoselig på hybelen var det ufattelig godt å komme hjem. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

koselig og ikke minst ryddig hybel. ha ei fin helg. gla i deg.

Marthe sa...

det så jo veldig koselig ut der:D hvordan trives du?

Marthe sa...

HAHAHA, ler mæ ihjæl (det måtte kom på dialekt) herregud så flaut det må være! det er da man skulle ønske man falt ned i et hull og ikke rett i gulvet:P

Anonym sa...

et ser jo ut som dere har det koselig på hybelen da! :-) Og så spreke dere er!!!! Eg har hatt det greit eg, virker som en veldig bra post å være student på! Og gleder meg til å komme inn skikkelig i gang! :-D