mandag 31. mai 2010

Ut på tur og lavkarbo minipizza!

I dag har jeg hatt en strålende dag. Startet dagen med en fin vakt i hjemmesykepleien, hvor jeg faktisk møtte på Erlend Brattland - han der som vant Norske Talenter for noen år tilbake. En av de som arbeider der som visstnok er en god venn av han. Jeg ble mildt sagt satt ut. Etter jobb hentet jeg bunaden min, handlet litt, laget mat og planla å sove litt, men hoppet i treningsklærne og gikk på fløyen.

ps: i dag på vekta viste det seg at jeg har kommet under et tall på kiloene som jeg ikke har vært på mange år. Litt stolt av meg selv i dag - gratulerer til meg!



Flott utsikt over byen!

Så vakker tursti..

...ikke en fullt så vakker turgåer. Djes greit jeg driter i hvordan jeg ser ut når jeg trener, men ser jo faktisk ut som et dass.

La meg i gresset ved skansen og nøt solen litt!


I kveld hadde jeg lyst på noe godt. Etter litt surfing på www.lavkarbo.no fant jeg oppskrift på minipizza! Slik gjorde jeg det:

Ingrendienser:

  • Kavli jalapenos osteskiver (de runde skivene)
  • Løk
  • Tomat
  • Tacosaus
  • Pepperonipølse
  • Jarlsberg

Slik gjør du det:

  1. For å få en bunn lager man dette av Kavli ostene. Du legger disse på bakepapir og pakker dem i mikroen. VELDIG viktig. Etter et par minutter er det veldig crispy.
  2. Gjør klar fyllet mens ostekjeksene hviler seg litt
  3. Ta på tacosaus
  4. Strø over litt løk
  5. Legg en skive tomat oppå
  6. Og så pepperoni
  7. Ost
  8. Legg disse på bakepapir i sett i stekeovnen på 200 grader
  9. Ta ut, la de hvile litt
  10. Spis og nyt!

De ble fantastisk gode!!! Anbefales!

Minipizzaene bør nytes med en frisk pepsi max! mm mmm!

2 kommentarer:

jannike sa...

Gratulere til deg! du har vært knallflink!!!

såg ut som ein deilig dag! vakre bilder!:)

Mariann sa...

hahaha, hvem ser bra ut når de trener?? jeg har stort sett usminket mårratryne, som i tillegg blir knallrødt i løpet av økta :p føler meg dritsexi! DU ER FLINK!!