torsdag 27. mai 2010

Dagens lavkarbo middag & Dagens flotte kjøp!

Ja! Hør på det frøken Amalie her skal fortelle.. (føler meg litt streng når jeg har på meg brillene...)

Jeg har i dag laget en fantastisk deilig lavkarbo middag. Denne er enkel og er en sånn "todagers"! Jeg har brukt litt egen fantasti blandet med tips fra lavkarbo.no og Silje`s kreasjon. Jeg har laget en brokkoli/blomkål grateng med kjøtt, sopp, løk og to ulike ostetyper.

Dette trenger du:

Brokkoli og blomkålgrateng fra Landlord (tror det heter det)
Løk
Sopp
Kjøttdeig
Jarlsberg ost
Engelsk Cheddar ost


1. Legg først et lite lag med den ferdige gratengen i en ildfast form.
2. Stek soppen og løken - krydre denne etter eget ønske
3. Strø dette over det laget med brokkoli og blomkål
4. Legg over litt jarlsberg
5. Stek kjøttdeigen - tilsett masse godt krydder
6. Legg enda et lag med brokkoli og blomkålgrateng
7. Legg på det stekte kjøttet
8. Dekk med Engelsk Cheddar ost
9. Sett i ovnen på 200 grader i 45 min
10. Nyt

Dette er godt og veldig enkelt! Server med en enkel salat og litt hjemmelaget rømmedressing!

Jeg nevnte vel i går en cardigan jeg fant på H&M som jeg ikke kjøpte? Jeg klarte ikke legge den bak meg, så i dag ble den min, min, min og bare min. Jeg elsker den! Jeg har sett lenge etter en cardigan som ikke er helt lang, som ikke er bare svart og i det hele tatt er litt pyntete Dette er THE cardigan for meg:

Kr 249 på H&M



Hva syns du om mitt kjøp?

4 kommentarer:

Schade sa...

Den så ikke dum ut

vibeke sa...

Mmm...Maten så digg ut...Sånn må man prøve engang... Men idag er det Taco fredag og jeg skal på nattvakt...

Bra kjøp,den var flott...

Klem

Jannike sa...

mmm såg godt ut! Den skal eg prøve :)

kjempefin jakke!!! me like:)

Anonym sa...

:O Den gratengsaken så jo faktastisk god ut :D Kult..det må e prøv engang! ;)

Og den kles-saken va faktisk meget kul :D