tirsdag 2. mars 2010

Hamburger a la Amalie!

God ettermiddag!

Jeg har akkurat våknet etter en fantastisk middagshvil. Det var rett å slett alldeles strålende. I dag fikk så veldig lyst på hamburger, og bestemte meg jammen ta for å lage hamburger a la ketolyse/amalie.

Man lager burgerne ved å kna i litt salt og pepper, legg de på fjøla med litt vann på og del de inn i like deler og form de med hendene. Min hemmelighet denne gangen var sprøstekte baconbiter som jeg stakk i burgern. Bare her lyste det en bjelle: suksess!

Tok isbergblader som jeg la burgern i og surret de rundt det digge kjøttet. Ved siden tok jeg litt salat bestående av ruccola, paprika, stekt sopp og agurk og attåt litt rømme, salsa og guaccemole.Dette var mer eller mindre en digg middag, og den anbefales på det varmeste! Gleder meg allerede til neste gang.




Ellers var jeg flink i går å handlet fornuftig. Jeg kjøpte inn 1.3 kg kyllingfilet, kjøttdeig, grønnsaker og porsjonerte det i like store deler og la de i frysern. En ting skal være sikkert og visst, å bo alene og ha en økonomi fra helvette gjør at man blir veldig kreativ i å spise økonomisk riktig, og tyne maten så langt det kan gjøres. En god erfaring.

I morgen har jeg seinvakt og vurderer litt om jeg skal få trent litt før jobb, eller om jeg skal bare få sove leeenge. Får se det i morgen.

I kveld skal jeg til min kompis Harry å se film og kanskje drikke en brus, DET er lenge siden sist.

Ha en strålende kveld!

Har du noen hamburgertips?

3 kommentarer:

Jannike sa...

Deilig!:)
Hamburger er fantastisk mat når ein er i ketolyse syns eg. Kan jo varierast med so mykje:)

Amalie sa...

Ja det er virkelig sant!=) dette blir det flere av fremover:)

Anonym sa...

kor flink du er til å komponere smakfulle måltider, med rette innholde klem fra mor