lørdag 7. mars 2009

SKALPELL

OI, nå gikk det opp for meg at det er bare 2 dager til jeg skal være med på en operasjon på Hagavik, en innsetting av  totalprotese i hoften - med kutting av bein og diverse morroheter. Og i går formiddag kom den ene legen opp på vaktrommet, og da spurte Elisabeth (avd.sykepleier) om det var greit at jeg fikk være med og stå like ved på operasjonen, og han bare ja selvfølgelig - "Men du får ikke svime av" håhå, det kan jeg nok ikke love sa jeg, og så ga han meg noe tips om øvelser jeg kunne gjøre for få raskt blodsirkulasjon tilbake til hjernen. Snillt spør du meg. Så nå sitter jeg her og ser for meg blod, gørr og lukter som kan oppstå.. Men litt vanskelig kanskje. Er visst en del som har fått nærbesvimelse opplevelser så er vel kanskje ikke helt usannsynelig heller at jeg svimer av. Spent på det. 

I kveld skal jeg jobbe på sykehjemmet, forhåpentligvis en rolig vakt - har vært en litt tung uke så trenger litt avslapping, kanskje ta med en gryterett og overaske pasientene, eller får vurdere hvilken aldersgruppe som er inne denne gangen:p

Nå skal jeg sette meg ned på net-a-porter og se på ting jeg syns er fine, kommer vel et blogginnlegg om det også;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gleder meg til min operasjon! Blir spennende! Er spent på om eg svimer av eg og :-P Satser på at det går bra.. Lykke til og kos deg! :-)