søndag 22. mars 2009

Fest og alternativmesse

FOR en begivenhetsrik helg jeg har hatt. Lørdag kveld dro jeg og min kjære til Tofterøy tror jeg det var iallefall, på fest til Hege og Robert, ikke møtt Robert før så var svært spent, og fikk et svært godt inntrykk. Kjempemange koselige folk, god mat og det gikk godt innabords med drikke! Klarte faktisk holde meg våken til klokken 04.00, og det er ganske godt gjort for å være meg, spesielt med tanke på at jeg drakk 3 flasker vin pluss et par drinker av Hege sin jævli kule vodka!   

Kristian aka Minni mus!


Ivar som minni mus, meg og vodka robert


Ivar, meg som minni mus og Hege


meg og absolutt vodka




Rundt klokken 14.00 dro vi fra denne øyen og hjem igjen. Da vi kjørte forbi Grieghallen kom jeg på at denne helgen skulle det være alternativ messe, noe jeg hadde svært lyst til å ta turen innom, så jeg dro hjem fikk på meg mer anstendige klær, ordna meg litt og sprang bortover! Kostet 200 kr bare å komme inn, men hvert hver en krone. Det var god underholdning å se på alle de spesielle menneskene, tingene de solgte, tjenester man kunne kjøpe! Det var svært masse som fristet, jeg bestemte meg tidlig at jeg ville prøve ut noe, men tok meg god tid til å kartlegge hva som fristet mest. Etter noen runder rundt fikk jeg først en spesiell massasje som skulle lette på noen knuter i nakken, en spesiell maskin som mannen dro over nakken og greier - fantastisk deilig. 

Jeg og Anja hadde på vk1 et prosjekt om healing og jeg har alltid hatt lyst til å prøve det. Så jeg skrev meg på venteliste til en healer for å få klippet et eller annet jeg ikke husker navnet på, mannen stod og fektet rundt meg, tok meg i nakken, pannen og mumlet noe, jeg kunne ikke kjenne noe klipp og greier, og selv om jeg skulle holde øynene igjen måtte jeg av og til snik se på mannen, humoristisk. En opplevelse i seg selv. Men som han sa "effekten av dette vil du ikke merke før om en stund". Så vi får vente å se. 

Det siste jeg prøvde var Tarot for fremtiden.  Jeg fikk beskjed om å stokke kortstokken for at kortene skulle få min energi. Hun la ut noen kort og begynte å forklare, jeg fikk faktisk frysninger til tider. På økonomi sa hun at før hadde jeg hatt det ganske trangt og vanskelig, dette var noe bedre nå og kom til å bli. På utdannelse og karriere så hun gode muligheter, jeg hadde nettopp satt inn på noe nytt, og her kom jeg til å bli en stund før jeg kom til å skifte jobb  VISST jeg ikke byttet retning, for et kort sa at jeg kom kanskje til å velge noe annet, en brå forandring, og hun spurte om jeg jeg vurderte noe ifht utdannelse og det stemmer jo, jeg fikk frysninger. Jeg har i fortiden hatt en tendens til å se meg tilbake til det gamle og kjente når det gjaldt venner, jeg kom fremdeles til å se meg noe tilbake og ønske det gode gamle, men ikke i den grad jeg gjør i dag. Dette stemmer nok sikkert, jeg har mange flotte venner her i Bergen og jeg elsker livet mitt, men visst jeg kunne fått et ønske oppfylt må det være at Anja og Lisa og jeg kunne vært samlet. Jeg er også på stedet hvil når det gjelder familie og hjemmet, det kom til å ta lang tid før jeg ville fastslå meg et sted, men det var viktig at jeg ikke ventet for lenge for da kan sjansen for familie bli mindre, jeg kommer til å ta den fronten svært rolig, og hun kunne ikke tydelig se barn i de nærmeste 5-10 årene. Så må si jeg er fornøyd, om det stemmer får vi nå se, men dette var stilig og det var mye av det hun sa som stemte med den jeg er i dag og hvordan det har vært, skremmende på sitt vis. 

Jeg endte også opp med å kjøpe en bok om sinnsro, den anbefalte hun til meg for jeg var visst en litt "rastløs sjel". 50 kr betalte jeg for "Tibetanske veier til sinnsro". Blir spennende å lese. 



Spennende lesestoff


Etter alternativmessen dro jeg og Cathrine på kino og så Slumdog millionaire - nydelig film som får terningkast 6. 

En ufattelig innholdsrik helg med andre ord:)


Tror du på slikt alternativ, som tarot, healing, tankefeltterapi osv? 

1 kommentar:

Marthe sa...

den dagen jeg opplever det selv tror jeg på det! akkurat nå vet jeg ikke:P hørtes ut som ei artig helg:D