onsdag 12. oktober 2011

Lavkarbo; vaniljecupkakes med deilig fyll!

I dag har jeg laget noen deilige vaniljecupcakes! Oppskriften finner du her! Men i dag endret jeg på fyllet. Jeg som sikkert svært mange av norges befolkning blir - inspirert av passion for baking bloggen. Hun lager så masse deilig, men desverre sjeldent noe som er svært lavkarbovennlig. MEN hun laget en frosting til cupcakes som jeg brukte, bare ved å bytte om til lavkarbovennlige produkter. Grunnoppskriften kan du finne her

Jeg halverte oppskriten på frostingen.

112 gram mykt smør
2 dl sukrinmelis
1 ts vanlijeekstrakt
100 gram smeltet hvit sjokolade (jeg brukte cavalier sin)
100 gram kremost naturell.

1. Miks sammen smøret og sukrinmelisen i 2-5 minutter.
2. Smelt sjokoladen, la den avkjøle seg og bland den inn i blandingen, miks godt rundt
3. Tilsett kremosten og vanlijeekstraken og miks godt til det blir fluffy og deilig!

Putt på muffinsen og nyt! NYDELIG GODT!

Kjempedeilig!


Ingen kommentarer: