torsdag 13. oktober 2011

Dagens lavkarbo; kardemommekake

I dag kjøpte jeg boken "bakeglede uten sukker", den var på tilbud til 139,- så da slo jeg til. Allerede etter bare et par sider i boken fant jeg en kake jeg ville bake nemlig kardemommekaken. 

Du trenger: 

3 egg
1.5 dl sukrin
3/4 del dl bakepro
1 3/4 dl Mandelmel
2 ts bakepulver
1 ss kardemomme
100 gram smeltet smør
1 del varmt vann

Du gjør: 

Sett ovnen på 175 grader. Smelt smøret. Visp sammen sukrin og egg til det blir litt tykt. Bland sammen mandelmel, bakepro, kardemomme og bakepulver sammen. Hell dette så sammen med eggene og sukrinen. Rør godt rundt. Bland det smeltede smøret sammen med vannet og tilsett i røren. Rør godt sammen. Og legg i form, jeg brukte brødform. 

Stekes midt i ovnen på 45-60 minutter. 




Tok en dæsj med frostingen fra i går og la på akeken. Kjempegod. 

Kaken smakte deilig, var saftig og god! Anbefales! 

2 kommentarer:

Mariann sa...

æ kommeeeeer!

Synne sa...

Denne så virkelig god ut. Kjempe fin blogg, med mange fine oppskrifter! :)