onsdag 27. april 2011

Lavkarbo cupcakes!

Nå har jeg nettopp spist den beste vaniljemuffinsen jeg noen gang har spist. Ikke bare lavkarbo, men den absolutt beste. HERREMIN. Jeg brukte oppskriften som jeg fant på Charlotte sin blogg , som du kan finne her.

Du trenger:

150 gram mykt smør
2 dl sukrin
6 egg  (jeg brukte bare 5, hadde ikke flere)
1-1.5 teskje med vaniljepulver
1 pakke med vanlijesauspulver fra Eldorado - sukkerfritt
2 ts bakepulver
2 dl kokkosmel
3 dl kremfløte




Pisk smør og sukrin porøst. Tilsett egg, ta et og ett egg og pisk godt sammen. Bland så inn kokosmel, vaniljesauspulver, bakepulver og vaniljepulver og miks videre. Til slutt blander du inn kremfløte og pisker til en jevn røre. Stekes på  200 grader i ca 13-15 minutter.
 
Hele røren inneholder 40,95 g karbohydrater (de fleste karbene kommer fra vaniljesaus pulveret, 21,75 g). Det gir ca 2 karbohydrater per muffin. 

Jeg fikk totalt 24 muffinser på denne røra! Deilig å kan ha noe godt i fryseren:) 

Kremostglasur: 

Philledelphiaost 
Sukrinmelis 
Sitronsaft 
Konditorfarge 

Dette blander du bare sammen og smaker deg til. Kjempedelig på muffinsene: 






Disse er helt fantastiske! Anbefales 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håpa du spara en til me!!

Anja :D

Anonym sa...

goood kreeeeem!!!!