onsdag 16. februar 2011

Mørk sjokolade 86%

Jeg er en jente, og som veldig mange andre er jeg glad i sjokolade. Spiser man derimot lavkarbo er det ikke alltid lett å løpe på butkken å kjøpe noe for å dempe søtsuget. 

Det finnes i dag flere lavkarbosjokolader som inneholder bare 2-3 gram karbohydrater pr hele sjokolade. Det betyr at man kan faktisk spise noen slike innimellom. Men noe negativt med de sjokoladene er at det er brukt mange ulike søtningstoffer, og disse stoffene kan faktisk redusere og/eller stoppe vekttapet. Noen tåler søtningsstoffene dårlige, andre bra. 

Jeg har funnet denne på butikken, mørk sjokolade med 86% kakao, fra Premium. Den inneholder betydelig mer karbohydrater enn en Atkins sjokolade, men den inneholder særdeles få søtningsstoffer. Det er 19 gram karbohydrater i hele pakken. Fordelen med mørk sjokolade er at man klarer ikke spise så mye. Derfor har jeg kjøpt en plate, som jeg kan ha, og ta en bit av når behovet blir stort. 


19 gram pr 100, er ikke ille, med tanke på at andre sjokolader ligger på 50-60 gram pr hundre. En liten bit av denne, og man har fått dekket behovet for sjokolade for en stund. 

Så er du en som plages av at vekttapet stagnerer når du spiser mye lavkarbosjokolader kan dette være en grei løsning.


Liker du mørk sjokolade?


Ingen kommentarer: