onsdag 2. februar 2011

Lavkarbo: frokostmuffins og pizzamuffins




Jeg har i dag laget frokostmuffins med nøtter og ost. Jeg brukte tips fra ketolyse sine hjemmesider, pluss at jeg gjorde noen småvrier siden jeg ikke hadde alle ingrediensene. Jeg har desverre målt og veid særdeles lite, jeg har mer eller mindre bare vurdert røren etterhvert. Men prøver her å gi en liten forklaring. 


Frokostmuffins med nøtter og ost


4 egg
2 dl seterrømme
1/2 dl rapsolje
1 toppet ss bakepulver
0,5 dl  Ketolyse Bakemiks
Ca 50 fram solsikkekjerner 

0.5 dl Kruskakli 
1 ts salt 
ca 10 mandler som ble hakket i småbiter 
En liten håndfull med valnøtter som ble hakket i småbiter
Ca 30 gram revet ost 

Stekes ved 150 grader i ca 20 minutter.


Disse var virkelig gode, disse blir deilige til frokost! Kan dele de i to og ha masse deilig pålegg på! mm mmm! 



Pizzamuffins 

Du trenger:

3 egg 
1 ss olje
1 dl vann 
1 ts bakepulver 
1 dl ketolyse bakemiks 
1 ts salt 
1 ts oregano 
50 gram revet ost til bunnen 
Pizzafyll (jeg kjøte ferdig med skinke (bare 2 gram pr 100, og nyyyydelig) 

Først blander du det våte, tilsetter det tørre. Rør godt rundt. Fordel røren i muffinsformene. Stek disse i ovnen på 200 grader i 5-7 minutter. Ta de ut av ovnen og legg på pizzfyllet og litt revet ost. Sett i ovnen igjen og stek i ovnen til osten er gylden og fin.


Her er "bunnen" ferdigstekt i ovnen

og så legges det på pizzafyll  


Og slik ser en stk ferdig pizzafuffins ut! De var veldig gode! Veldig greie å ha med seg på skole eller jobb. 


2 kommentarer:

jannike sa...

Herlighet Amalie!!!!! eg blir svolta!!!:D

vibeke sa...

Hei og Hå.

Pizzamuffins var jo veldig smarte greier da... Det skal man prøve..

Klem...