tirsdag 8. september 2009

15 - 5 - 1.25

Nå sitter jeg på skolen, og bør egentlig heller prøve å følge med, men det som blir sagt er kjedelig. Skjønner ikke hvorfor dette er en forelesning. Det jeg kan oppsummere alt til er "pårørende er en ressurs". Og det er vel det eneste. Så nå sitter jeg her å drømmer om salatbaren som venter meg. Som vanlig gikk jeg på vekten i dag, skulle egentlig gjøre det i går, siden jeg da har fast veiedag, men var da i Oslo. Jeg har nå totalt gått ned 15 kg siden 8 juni, altså på 3 mnd akkurat. Det er 5 kg pr mnd og 1.25 kg pr uke gjennomsnittelig. Jeg har den siste tiden fått mange komplimenter og kommetarer om at det vises og ikke minst er det mange som spør diverse spørsmål. Så et par stikkord om det:

  • Nei, jeg spiser ikke brød av noe slag, heller ikke pasta, ris, poteter og slikt. Ingen matvarer med mye stivelse og karbohydrater i seg
  • Kuren jeg bruker er ketolyse
  • Jeg spiser egg til frokost vær dag og det går faktisk ganske fint så lenge man lærer å variere. Jeg har alltid agurk og tomat ved siden av også
  • Ja, det er også karbohydrater i paprika, sopp og løk, men det blir så lite i forhold til andre matvarer, og sjelden man spiser mange hundre gram av produktene
  • Nei, har egentlig ikke spesielt med søtsug, og har jeg det så kan jeg lage karbofri gele eller atkins sjokolade, men obs - den inneholder en del tilsetninger som kan hindre forbrenningen noe. Så kan ikke gå ned på høykant
  • Ja, jeg trener - men ikke så mye som jeg bør. Men effekten av ketosen er mye større når man trener.
  • Jeg bruker ketostix som er en urinstrimmel som viser om man skiller ut ketoner i urinen. Dette har vært svært viktig for min del, innenfor motivasjon og ikke minst for å vite at man gjør ting riktig med maten.
  • Jeg skal ned ganske mange kg til, ca 15 kg til. Men jeg har intet hastverk og det får ta den tiden det tar
  • Nei, alle kan ikke gå på denne kuren. Som legen i boken skriver er det en kur for de som har en del kg å miste, ikke de som vil gå ned litt til bikinisesong

Spørsmål: kjenner du noen som har brukt ketolysekuren?
Spørsmål: ser du litt forskjell på ansiktet mitt fra mai-aug?

4 kommentarer:

Hilde sa...

OI, det er virkelig selvdisiplin. Respekt til deg, du er flink! :)

Christina sa...

Flink du er! :)
Viktig med kostholdet. For noen er det naturlig, mens andre må legge det om slik som deg.

Og ja, ser forskjellen :)

Mariann sa...

Flinka <3
Ser stor forskjell altså!
Og amalie, jeg har drømt om det her i natt! Bare at det var en gutt som jeg såvidt vet hvem er som begynte med det, og du tvinga han til å dra til legen for å finne ut om han kunne drive med det! :P

Oddvars bryggeri sa...

joda i mai er du pen, i august er du fin.