onsdag 21. januar 2009

Studiedagen som ble til en etterlengtet fridag

Studiedag er en deilig dag, meningen med de er jo at vi skal sitte hjemme evnt på skolen og lese og jobbe hardt med studiene, det nærmeste jeg har kommet er faktisk bare at jeg har lukket en bok og satt den i hyllen. Dagen har gått til helt andre ting, altså en svært deilig dag. Onsdag er turdag, så klokken 10.30 møtte jeg Silje, Merete, Gøril og Christel og to stk hunder på Mulen. Vi gikk opp fløyen, været var groteskt men som ordtaket sier "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" dette fikk jeg merke godt på kroppen. Etter en svært fin tur oppover møtte jeg toppen helt gjennomvåt, absolutt alt av meg var helt gjennomvåt helt inn og under undertøyet. Det var deilig med en kopp med varm te, men var så kald at det gjorde vondt. Etter en liten time var jeg vel nede ved bilen igjen, og jeg var så kald at jeg klarte ikke sitte med ryggen i setet engang. Vel hjemme klarte jeg å vrenge av meg klærne og gikk i dusjen, det var direkte vondt og jeg var like rød som en hummer. Det var iskaldt. Vondt. Aldri mer skal jeg gå på tur og ha så dårlige klær. 

Etter litt avslapping og oppvarming i sofaen ordnet jeg meg litt og dro til galleriet for å møte Cathrine, vi skulle spise litt før vi gikk å suste i butikkene. Cathrine bor i et svært gøy strøk med masse sære butikker og kafeer, så vi tenkte at vi skulle gå den veien. Vi kom da til et sted som het Selam, vi tenkte jaja hvorfor ikke. Selve stedet så ut som en kebab shappe bare med bord og stoler, men ikke pent interiør. Da vi så menyen fant vi ut at det var en afrikansk resturant - etiopisk faktisk. Jeg bestile noe mat som het Selam spesial uten å helt skjønne hva jeg bestile, det eneste ordet jeg kjente på menyen var chili og grønnsaker! Men da maten kom ble jeg svært overasket, det var som 3 lefser med masse forskjellige småretter på, mange gode, noen sterke og noen litt smakløse, det var så mye mat at når jeg var stappmett så det ut som jeg hadde pirket litt i maten. Det hadde holdt med 1/3 del. 


Spennende afrikansk mat!



Etter litt mat og litt preiking gikk vi til spar kjøp hvor jeg endte opp med litt ting jeg trenger for å forebygge mot å bli gjennomvåt på neste tur! Jeg mangler fremdeles ganske mye, men er iallefall i gang! Så kjøpte jeg noe på galleriet! 


Endelig fant jeg en pengbok som er akkurat passe stor men akkurat passe stor slik at jeg har plass til en del ting. Jeg har alltid mye småpenger her og der så endelig kan jeg samle de et sted

Denne grå toppen kjøpte jeg på salg på H&M til 100,-
 
Et av mine tiltak for å holde meg varm  under turgåing, dette er faktisk Janis (eller var det janus?) skal visst være noe av det beste ullet som finnes i Norge. Så den kan jeg si meg godt fornøyd med. Jeg har også kjøpt en ull longs som hører med. 399,- sports galleriet. 


Dette er også et tiltak for å forebygge gjennomvåthet på tur. Den skal visst være vanntett, men stiller meg alltid litt kritisk til det. Den var behagelig og fin i stoffet. God å ha på. Gleder meg til å prøve den på neste tur. 400,- på spar kjøp. 

Dette er det mineralpudderet jeg bruker, jeg var faktisk helt tom, så jeg måtte kjøpe ny i dag. De er litt dyre, men de holder i ca 6-8 mnd. Kjøpt på Chica for 435,-


Ellers gikk jeg på dinsko for å se på ecco avdelingen de har, hadde tenkt å se på gore tex sko. Jeg så et skilt med "gore tex salg" og gikk dit, jeg så på et par sko, ja de så greie ut, med en bokse kan jeg faktisk gå med de ellers, samt det er vantette og gode sko. Jeg prøvde et par, og de kjentes såå deilige ut, jeg så på prisen og tenkte ikke så verst visst det var 50%, jeg vet ikke hvorfor jeg tenkte det, så 1195 minus 50% var jo ikke så ille. Så jeg gikk bort til mannen i kassen bare for å høre om det var så jeg hadde tenkt, men NEI. Det var 1195 med avslaget! Jeg bare satte skoen fra meg, og måtte nesten ha en kran for å hente opp kjeven min etter sjokket! Men i etterkant var det kanskje logisk, det er jo tross alt gore tex. Det er lenge siden jeg har hatt lyst på fornuftige sko, som jeg faktisk trenger, så jeg må gå over budsjettet og se om jeg kanskje kan kjøpe de, kanskje ikke denne mnd, men kanskje i februar? Får se. 

Og ellers kan jeg gjerne spørre deg/dere, hva mer trenger jeg for å holde meg tørr og noenlunde varm når jeg går tur? 


2 kommentarer:

Marthe sa...

en bil^_^ hihi ! den treningsøkten var litt spesiell ja:P men jeg skal tilbake - md godt mot:D

Anonym sa...

Masse fint du kjøpte! Likte den grå toppen din! Gore tex er litt for dyrt i mine øyne, men sportsbutikker har ofte noen billigere varianter av fjellsko og lignende, se på de! Har ett par som kostet 900 tror jeg, og hadde jeg ikke fått så himla gnagsår av de hadde de vært supre!

Når det gjelder å holde seg tørr sverger jeg til bergansjakken min, og jeg har planer om å kjøpe meg bergansbukse også. Bergans er ganske dyrt, men g-sport har stormberg-merke som er litt billigere, men fortsatt bra (i følge de som har prøvd det!). Ellers er det lurt med varmt ullundertøy ;)

Og det mineralpudderet ditt, bruker du det over foundation, eller er det en slags dekkende greie?