søndag 4. januar 2009

Jobb og nerd

I dag sov jeg til klokken 12, og det var vanvittig deilig mildt sagt. Jeg stod opp, spiste en god frokost, slappet litt av før jeg suste til fyllingsdalen. Jeg var der i god tid før jeg skulle jobbe, så fikk meg 20 minutter på step-maskinen og en 20 minutter i massasjestolen før vakten begynte. For en deilig start på arbeidsdagen. Jeg arbeider på en kortids og rulleringsavdeling, det vil si at pasientene som er der er hos oss i ca 3 uker og hjemme 6 uker og så tilbake til avdelingen, eller visst de bare trenger noen uker med avlastning og hjelp etter et sykehusopphold. Fredagen var det 3 stk som reiste, og vi fikk ikke inn igjen noen pasienter, så vi hadde 5 pasienter, og så var det jeg og sykepleier Camilla. Snakk om luksus, ikke bare for oss men for pasientene også. Til kvelds hadde jeg og Camilla avtalt dagen før at vi sklle lage lasagne, for å prøve noe nytt. Vi lagde lasagne og en deilig salat, og dette falt godt i smak hos pasientene og for oss, godt med noe annet enn brødskiver.

 

I dag har jeg ryddet litt på "kontoret" mitt igjen, og gjort klar permen til skolen begynner. Jeg har printet ut timeplanen, modulhefte og noen av de artikklene som er pensum. Jeg har også fått bøkene jeg bestilte forrige uke: forskningsprosessen og kvalitetsutvikling/håntering i helsetjenesten. Dette er en billig modul i forhold til noen av de andre, bare en 1000 lapp ca i bøker, og det er INGENTING i forhold til andre moduler. Så godt fornøyd. God start på skoleåret. Jeg har funnet frem gode penner, nye blokker og gjort ting klart til skolen. Jeg gleder meg masse til å se mine medstudenter igjen, samt blir det faktisk gøy å sitte på skolebenken igjen. Jeg føler meg som en nerd: 





Ingen kommentarer: