onsdag 14. januar 2009

Åh for en DEILIG dag!

Åh for en fin dag! Den startet ikke så veldig bra, så jeg starter på begynnelsen. Det var hardt å stå opp i dag, jeg hadde svært lyst å bare forsove meg en time, men jeg grublet så lenge på det at jeg like greit stod opp. Planen var å fylle på busskortet, så jeg gikk en omvei slik at jeg kom til en minibank, og så når jeg stod på busstoppet kom jeg på at busskortet ligger vel glemt hjemme. Bomtur i drittvær. Skoledagen startet bra med en spennende forelesning med case der vi fikk en case om en hjerteinfarktspasient som hadde tegn til lungeødem og siden jeg har vært på hjertepost i praksis så var det svært spennende. Etter det kom en meget tørr time om hvordan søke inne på ulike databaser, det ble mildt sagt mange tomme blikk i rommet. Tilbake til Hilde var det atter en spennende forelesning. Vi var ferdige ca klokken 13.15. og sensuren til eksamen skulle komme til klokken 14.00. Vi satt i nede i foajeen og ventet i spenning. Da klokken slo 14.00 satt vi rundt pcen i spenning. Jeg lette frem kandidatnr mitt som var 58 og bak det stod det B. Så jeg har klart å opprettholde snittet mitt på B! Så nå skal det en del til for å ramle ned iallefall! Og det er en deilig tanke. 

Som avtalt i går hadde jeg, Carolina og Silje m/hunden Nero avtalt at vi skulle gå på tur etter skolen, vi fikk også med oss Christel og Helga. Vi kjørte til Mulen hvor vi parkerte og så gikk vi fjellveien, opp til et sted jeg ikke husker navnet på og så litt ned og så fant vi ut at det ikke var langt nok, så gikk vi opp igjen et annet sted, mange oppoverbakker! Jeg trodde det verste skulle være å puste, men det verste var at det strammet seg så i leggene, men det var overkommelig. Det var en deilig tur der hjertet og kroppen fikk jobbe litt. Neste onsdag skal vi gå enda lengre! Det er gøy å gå tur når man er mange!:) 









Etter turen dro jeg hjem, hoppet i dusjen og da jeg var ferdig stod maten på bordet. Vi spiste svinefilet med salat, ris og stekt paprika! NAM! Rundt klokken 18.00 dro jeg til pappa, var så lenge siden jeg hadde sett Sebastian. Vi koste oss litt med såpebobler og så litt på thomas toget:) 

Alt i alt har dette vært en fin dag!:) 

2 kommentarer:

Marthe sa...

ja, det var bare helt utrolig:D du burde virkelig dra dit du som er så glad i å reise:D hatt ei fin jul?

Marthe sa...

haha ! ja, det er kanskje sant det:P søndager er ofte litt kjedelige:P