tirsdag 20. januar 2009

A girl in Oslo

Som jeg nevnte så kort i helgen, så bestemte jeg meg ganske spontant at jeg skulle dra å besøke Anja i Oslo fredagen den 16 januar. 

Fredag: Jeg ankom Oslo 21.30 på kvelden, etter en meget kjapp tur med flybussen (sjåføren kjørte som en gal) møtte jeg Anja på bussterminalen. En liten svingom med buss etterpå var vi på Tøyen - der Anja bor. Vi ble liggende å prate og se litt frustrerte fruer sesong fire før vi sovnet.

Lørdag: Jeg våknet og var svært uthvilt. Kjæresten til Anja var også ankommet iløpet av natten, så fikk hilse skikkelig på han også. Svært hyggelig førsteinntrykk. Vi spiste litt frokost før vi tok t-banen til et sted i sentrum av Oslo. Hvor kan jeg desverre ikke helt gjengi. Men vi gikk iallefall å så på slottet, og min helt Jan Thomas sitt studio hvor jeg faktisk så en av frisørene style noen, iik, og så gikk vi til stortinget og så ned eller oppover Karl Johan. Første stopp var H&M. Jeg gikk derifra med en lilla topp fra salg og en meget fargerik topp samt litt undertøy for en svært billig penge. Det kjennes ut som det er år og dag siden sist jeg shoppet, så det var svært gøy. Det ble ikke noe mer i shoppingposene, lysten var der, men denne gang vant fornuften.  Vi spaserte så til Oslo city hvor vi møtte Håkon som er bestissen til Anja. Kjempehyggelig fyr.  Etter vi kom hjem slappet vi av. Etter litt avslapping ordnet vi oss og satte i gang med drikkingen. I begynnelsen var det jeg, anja, petter og håkon. Etterhvert kom Christine, Håvard og Morten. Kjempegøye folk ALLE sammen. Vi spilte våghals som er et kortspill som er nødt og sannhet. Kjempegøy, men vi var for edrue da vi startet så det ble en del pinlige spørsmål, men ble gøyere etterhvert. Etter mye hygge og morro dro vi på kafeen rett nedenfor hybeln til Anja, Treffen. Vi spilte litt biljard før vi suste ned til downtown som jeg mener å huske er på Grønland. Der spilte de knall musikk, drikken var billig og vi hadde det rett å slett bare kanongøy. Vi drakk oss godt beruset, danset det av, drakk mer og danset enda mer, slik at jeg holdt meg i et godt humør hele kvelden - fantastisk. Så var det litt kebab og hjem i køyen. 

Søndag: Våknet i en merkelig stilling, hadde ikke sovet så alt for verst eeegentlig, men ikke helt tipp topp heller. Men etter litt potetgull frokost og en del frustere fruer klarte jeg og anja å komme oss opp, vi kjøpte vi pizza og litt snop - kvalmen og uvelheten kom og gikk en gang iblant. Vi ryddet litt og koste oss med enda mer fruserte fruer før vi sovnet noen timer - UFATTELIG deilig. Etter en stund kom Håkon. Vi dro så på Samurai Sushi - godt å spise noe annet enn junk food. Når vi var vel hjemme spilte vi litt milionær - jeg tapte stort. Og før vi la oss lå vi å pratet, så litt på fruene og sovnet godt. 

Mandag: Våknet i tolv tiden, pakket sammen og så dro vi til Oslo city hvor vi spiste litt mat før jeg satte meg på flybussen med retning Rygge. Turen gikk treigt grunnet de enorme mengdene med snø som dalte ned i løpet av helgen. Da jeg var vel sjekket inn fikk vi beskjed "rute bla bla bla til Bergen er desverre forsinket - ny tid er 17.20" noe som var godt over en time ekstra. Da kom nervene, de ble helt ekstreme. Like før jeg gikk ombord flyet ble jeg helt kald i hendene og på beina, men knallvarm i ansiktet og rett å slett dårlig. Da jeg gikk inn ga jeg beskjed til flyvertinnen at jeg hadde flyskrekk, og at dette var andre turen siden kurset. Jeg satt ganske midt i flyet, men fikk tilbud om å komme frem - der man kjenner mindre av ristingen. Take off gikk ikke så bra som turen til Oslo, noen tårer ble det, men okei. Da vi kom opp var det noe risting, men det var ikke det verste. Det verste var en utlending som satt alene innerst på samme rad som meg som satt å leste koranen høylydt og jeg vet at det er stygt tenkt, men jeg ble helt sikker på at dette er en terrorist som nå skal bombe flyet i en eller annen protest. Jeg startet å hyperventilere, tårene spratt og jeg frøs, svettet og var helt bortevekk. Jeg forklarte til flyvertinnene at jeg tenkte ulogisk, men at jeg var seriøst redd den mannen. Jeg gav han en del stygge blikk, og etterhvert ga han seg, men sikkert ikke grunnet mine stygge blikk. De søte flyvertinnene satt sammen med meg resten av turen og klarte å holde tankene min unna katastrofetenking. Jeg har aldri blitt så ivaretatt før. Fantastisk. Godt å lande trygt på bakken. 

Rett å slett en fantastisk helg. Jeg skal laste inn bilder når jeg finner usb kabelen. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

hei lille venn.
han med koranen var sikkert like redd som deg.
syns du er flink til å utfordre angsten din, det vil bli bedre, det vet jeg.
veldig glad i deg lille høne.
mamma

Anonym sa...

Heeeheheh fy fan...e må igrunn flir nå jævli når e tenk på den lørdagen der..satan for en arti kveld! den må vi gjenta snart :D :D Funnyyyy!