fredag 9. januar 2009

H for HELG

I dag er det fredag, noe som betyr at det er helg, nemlig. Jeg har frihelg, jeg skal ikke jobbe, noe som er svært så deilig. Det kunne vært enda bedre om jeg hadde vært helt frisk, men jeg er iallefall bedre, kan hende det bare føles sånn nå fordi jeg har tatt ibux for en halvtimes tid siden men iallefall. I dag var siste dagen på denne uken. Det begynte bra med foredrag fra ei som hadde vært i en liten liten landsby i Tanzania, hun hadde bl.a vært med å ledet et båt prosjekt der hun og noen lokale hadde dratt til ulike landsbyer ved hjelp av båt. Etter det var det et foredrag om HIV/AIDS i Guatemala, noe som var svært bra, det beste var da foreleseren ropte "vad faen" når hun ble irritert på datamaskinen som ikke gjorde helt som hun sa. Og etter hun var det noe som var litt langdrøyelig, en storingspolitiker fra KRF som preiket om helsepolitikk, og tema som hun mente var viktig. Det ble startet en spennende debatt om dette om retten til fri abort, noe hun var sterkt imot, og at hun var sterkt imot at foreldre som f.eks har alvorlige arvelige sykdommer skal få genteste dette og få et valg om abort, og en nemd som skal avgjøre hva som er alvorlige arbelige sykdommer. Hva syns du? mener du at foreldre bør få lov til å teste seg for alvorlige sykdommer - og så vurdere om de vil ta abort? Hun tok også opp om det bør være lov å bli gravide og få et barn med den hensikt å gi et organ/stamceller/beinmarg til sitt barn som kanskje har en sykdom som gjør at de har sterkt behov for det, for å overleve. Mener du at det bør være lov? Som sagt, det var en spennende debatt. 

Jeg, Ina, Christel og Carolina skulket siste timen og dro en tur til Oasen siste timen, man kan ha 10% fravær på den obligatoriske uken, så vi valgte å ta de da. Det ble en del shopping for noen, men jeg kjøpte INGENTING, jeg er stolt.

Søte Carolina i bilen på Oasen

Carolina prøver en tiara! finfin

I kveld skal jeg være hjemme og slappe av med kylling, film og så har jeg kjøpt meg en muffins som skal nytes i kveld. Jeg skal se jentefilmer, noe jeg gleder meg vilt til, kun filmer der man ikke trenger å følge såå nøye med for å forstå poenget bak filmen. Jeg skal se disse familiene: 



e









Hva skal du i helgen?

Ingen kommentarer: