fredag 23. januar 2009

Nesten litt sentimental

Når jeg flytta hit til Bergen var Pappa og hans samboer de eneste jeg kjente. Jeg hadde ingen bekjente eller venner på min egen alder. Jeg var lenge noe bekymret over at jeg ikke skulle få meg noen venner, kanskje noen venner men ingen gode venninner. Men mamma har alltid sagt "du får så lætt vænna atte det dærran går så godt" og joda det har alltid gått bra. Første året i Bergen fikk jeg noen "venner", det var mer klassevenner, jeg traff de en sjelden gang utenom skolen, og savnet etter mine kjære bestevenner var svært stort. 

Da jeg startet på sykepleierstudiet kom jeg fort i kontakt med Ina, faktisk allerede første skoledag, jeg bare så hun og hun så grei ut så jeg satte meg på siden av hun, etterhvert kom Merete også, vi ble en liten trio som hang som erteris i begynnelsen av skoleåret og etterhvert fant vi på ting utenom skoletid også. I løpet av skoleåret ble man jo bedre kjent med flere i klassen, men det var ikke før eksamensfesten den 12 juni at klassen ble litt sammensveiset, alle var gode venner med alle, og vi alle mente at vi bør gjøre ting mer sammen! Men så var det sommerferie og kontakten med klassen er jo minimal, fint lite utenom facebook. Men så startet skolen igjen i midten av August, og som 2 klassinger planla vi fadderuke for de nye sykepleierstudentene. Det var en uke som var ment for førsteklassingene men som ble mer for oss fadderne. Første semestert på skoleåret ble svært bra, alle i klassen hadde en god tone og man kunne gjerne finne på noe sammen. Etterhvert har jeg da fått meg flere gode venninner i klassen. Jeg, Silje, Carolina og Ina var de fire som tenkte før jul "etter jul skal vi gå tur sammen minst en gang i uken" men nå som vi har realisert det og faktisk gjennomført det, så er det flere som har meldt seg på, noen ganger kan jo ikke alle stille,  men vi har alltid vært 5 stk eller mer, selve treningen er gøy, men tiden går så fort når det er sosialt samtidig. 

I dag er det fredag, men siden vi har studiedag tenkte vi at vi skulle gå tur i dag også. Ved Mulen kl 9.30 møtte jeg, Silje, Helga, Christel, Karianne og Gøril klar for tur. Det var en fin tur, men så lur som jeg ikke er så hadde jeg ulltrøyen utenpå bomull, noe som ble svææært varmt. Etter turen dro vi på godt brød og spiste en lunch, da møtte Ina også noe som var kjempekoselig. Silje hadde lyst å kjøpe noe sminke, så jeg foreslo "hva med ID mineralsminke, den er fantastisk" og så fortalte jeg litt om det og vi dro til kløverhuset. De hadde tilbud på startkit med 3 ulike koster, 4 pudder og dagkrem til 998,- så salgsdamen la sminken på Silje og det ble kjempebra, hun kjøpte et sett. Helga ble imponert og ba om å bli sminket, og pang der var hun også solgt, og så gikk det hånd i hånd med oss alle. Alle utenom Ina endte opp med settet. Jeg har jo nettopp kjøpt et pudder, men med denne fikk jeg med ALT og det varer jo nærmest evig. Så vi gikk derifra ganske mye fattigere, men svært pene og vakre jenter. Etterpå stod vi å pratet og jeg ble nesten litt sentimental over hvor gode venner jeg har fått her i Bergen! Kan si så mye fint om de alle! De er alle så ufattelige hærlige!! som Silje sa "vi skal og må fortsette å ha kontakt når vi er ferdige på skolen"

f.venstre: Silje, Gøril, Helga, Christel, Karianne og Nero

f.venstre: Gøril, meg, Helga, Christel, Karianne og Nero
 

1 kommentar:

silje sa...

du er så skjønning du.... vi er jo blitt kjempe gode venner.....og du sklir rett inn i bergen, med din herlige humor og ironi.. ai digg yo!!